۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

خبر- کیانوش راد، عضو جیهه مشارکت و نماینده مردم اهواز در مجلس ششم: تشكيل حزب از سوي موسوي به گسترده شدن ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبان كمك مي‌كند

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با استقبال از تشكيل حزب سياسي توسط ميرحسين موسوي گفت: تشكيل يك حزب سياسي توسط ميرحسين موسوي به گسترده شدن طيف ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبانه كمك مي‌كند و مي‌تواند حركت‌هاي عادي را از انسجام بيشتري برخوردار كند.
محمد كيانوش‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به احتمال تشكيل حزب سياسي توسط ميرحسين موسوي گفت: موسوي نمي‌تواند و نمي‌بايست نسبت به سيل طرفداران خود بي‌تفاوت باشد و قطعا همان‌گونه كه نشان داد به راي و نظر هواداران خود توجه داشته است.
وي كه خود يكي از چهره‌هاي حزبي است در خصوص الزامات تشكيل يك حزب سياسي معتقد است كه تشكيل يك حزب مي‌تواند به تجميع بيشتر آرا و نظرات هواداران و استفاده از ظرفيت‌هاي آنان در حوادث سياسي آينده كمك كند.
نماينده مردم اهواز در مجلس ششم خاطرنشان كرد: بدون ترديد راهي كه انتخاب شده است راهي در مسير فعاليت‌هاي قانوني است و قانون اساسي به عنوان ميثاق مورد نظر مبناي عمل قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه رعايت قانون توسط هيات حاكمه از اهميت مضاعفي برخوردار است، اظهار داشت: آنچه اهميت دارد، رعايت قانون توسط هيات حاكمه است نه صرفا فعالان سياسي، متاسفانه هيات حاكمه همواره با تكيه بر برخي از اصول قانون اساسي از آن به عنوان مهاري براي مخالفين خود استفاده كرده اما هيچگاه به بعد دموكراتيك و مردم‌سالاري قانون اساسي كه به صورت واقعي مردم را حاكم بر سرنوشت خويش قرار داده توجه خاصي نداشته است.
كيانوش راد تصريح كرد: تشكيل يك حزب سياسي توسط ميرحسين موسوي به گسترده شدن طيف ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبانه كمك مي‌كند و حركت‌هاي عادي را از انسجام بيشتري برخوردار مي‌نمايد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال احياء حزب جمهوري اسلامي توسط ميرحسين موسوي گفت: بدون ترديد اگر موسوي بخواهد حتي از نام حزب جمهوري اسلامي استفاده كند قاعدتا بايد متفاوت از حزبي باشد كه در اوايل انقلاب تشكيل شد زيرا به دلايل ناهمگوني‌هاي دروني حزب جمهوري اسلامي در ابتداي انقلاب و استفاده مقطعي از عنوان حزب، نتوانست به فعاليت خود ادامه دهد و به همين دليل اگر موسوي بخواهد از نام حزب جمهوري اسلامي استفاده كند- كه اين كار از اهميت دسته چندم برخوردار است- مهم اساسنامه و مرام‌نامه حزب خواهد بود كه گوياي جهت‌گيري يك حزب سياسي است.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي نحوه سرمايه‌گذاري حزب بر نيروهاي اجتماعي را از اهميت بالايي دانست و اظهار داشت: توانمندي نيروهاي اجتماعي در يك حزب نشان از توانمندي آن حزب در فعاليت‌هاي سياسي است.
وي يادآور شد: وجود سازوكارهاي كاملا دموكراتيك براي استفاده از نيروهاي هوادار در يك حزب سياسي از ديگر اولويت‌هايي است كه بايد مورد نظر هيات موسس يك حزب قرار گيرد و با توجه به سرمايه عظيمي كه امروز به عنوان هوادار در اختيار آقاي موسوي است استفاده از اين سرمايه ها توسط ايشان مي‌تواند در راه اهداف عالي انقلاب اسلامي موثر باشد.
نماينده مجلس ششم همچنين در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به بازداشت‌هاي اخير اشاره كرد و با انتقاد از برخوردهايي كه با فعالان سياسي شده است،گفت: جرياني كه صحنه‌گردان پشت پرده حوادث اخير است تجربه سال‌هاي گذشته را مجددا تكرار مي‌كند و اين در حالي است كه در بند كردن چهره‌هاي ملي و آزادي‌خواه هيچ فايده‌اي براي اين عده نخواهد داشت.
وي با بيان اينكه اگر همه فعالان سياسي جامعه ايران را دستگير كنند نمي‌توانند موجب سكوت معترضين شوند، اظهار داشت: تلاش براي آزادي بازداشت‌شدگان سياسي كاري است كه در اولويت اول چهره‌هايي چون خاتمي، موسوي و كروبي قرار مي‌گيرد.
نقل از: سايت نوروز

هیچ نظری موجود نیست: