۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

خبر- سحابي:موسوي، خاتمي و كروبي جبهه سياسي تشكيل دهند

رئيس شوراي فعالان ملي –مذهبي پيشنهاد كرد موسوي،خاتمي و كروبي جبهه سياسي تشكيل دهند.
عزت الله سحابي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در مقطع فعلي تشكيل جبهه سياسي از سوي موسوي اولويت دارد يا حزب،گفت: آنچه امروز درد جامعه ما است و همه بايد به دنبال آن باشيم آزادي و قانون است و اين مهم، مستقل از گرايشات خاص ايدئولوژيك است.
وي با بيان اينكه حزب داراي يك ايدئولوژي خاص است،اظهار داشت:تشكيل جبهه سياسي با اوضاع و احوال ايران تطبيق بيشتري دارد و از تشكيل حزب سياسي واجب‌تر است.
نماينده دور اول مجلس شوراي اسلامي همراهي موسوي،خاتمي و كروبي را در مقطع فعلي ضروري دانست و گفت:اگر موسوي ،خاتمي و كروبي مبادرت به تشكيل يك جبهه سياسي كنند مطمئنا تاثير مضاعفي در ساحت سياسي ايران خواهد گذاشت.
وي تشكيل چنين جبهه‌اي را از سوي اين سه چهره اصلاح طلب واجب و ضروري دانست و گفت:حركاتي كه اكنون در جامعه در حال رخ دادن است نياز به يك رهبري دارد،زيرا هر حركت خودجوشي كه رهبري نداشته باشديا راديكال مي‌شود و يا دچار سرخوردگي خواهد شد. به همين دليل ايجاد جبهه گسترده براي رهبري حركت‌هاي مردمي همراه با فكر و استراتژي لازم است.
سحابي با تاكيد بر اينكه با تشكيل حزب مخالف نيست، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در چهار سال گذشته هم تشكيل جبهه دموكراسي خواهي با شكست رو به رو شد به نظر شما آيا تشكيل جبهه‌اي جديد به فرجام جبهه دموكراسي خواهي مبتلا نخواهد شد،گفت:اگرچه دكتر معين در تشكيل جبهه دموكراسي خواهي پيشرفت‌هايي داشت ولي به دليل عدم همراهي برخي گروه‌ها نتوانست آن را به فرجام برساند ولي مقطع فعلي شرايط و الزامات خاص خود را دارد و به همين دليل من به موفقيت چنين جبهه‌اي در صورت تشكيل آن خوشبين هستم. وي همچنين از وضعيت برخي همفكران خود كه در بازداشت به سر مي‌برند، اظهار نگراني كرد.
نقل از: سحام نيوز

هیچ نظری موجود نیست: