۱۳۸۸ مرداد ۲۲, پنجشنبه

آيت الله دستغيب: بايد مجلس خبرگان فوراً تشکيل شود و به شکايات مردم به وسيله نمايندگان آنها يعنی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی رسيدگی شود


آيت الله سيدعلی محمد دستغيب، از اعضای مجلس خبرگان رهبری، خواستار تشکيل فوری مجلس خبرگان رهبری شد. آيت الله دستغيب می گويد برای اعاده ی حيثيت از مرجعيت، تا دير نشده است، بايد مجلس خبرگان رهبری بصورت علنی تشکيل شود و به شکايات مردم به وسيلۀ نمايندگان آنها يعنی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی رسيدگی شود.
به گفته آيت الله دستغيب اعتراض مردم در راهپيمايي‌ها که هنوز به نتيجه انتخابات و روند آن معترضند، به خاطر عمل نشدن به قانون است.
عزل و نصب رهبر جمهوری اسلامی، از جمله وظايف مجلس خبرگان رهبر است.


نقل از: VOA News

انصاری: گزارش تجاوز به بازداشتی ها برای مقامات ارسال شده است

همزمان با افزايش حملات طرفداران دولت به مهدی کروبی به دليل درخواست بررسی احتمال تجاوز به بازداشتی ها، مجيد انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز، می گويد: اصل قضيه ثابت و گزارش آن برای مقامات ارسال شده است.
مهدی کروبی، يکی از نامزدهای اصلاح طلب معترض به نتايج انتخابات در ايران، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان، نوشته بود: «عده ‌ای از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده ‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌ اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده است.»
مجيد انصاری، معاون سابق رييس جمهوری ايران و عضو مجمع روحانيون مبارز، در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، درباره درخواست مهدی کروبی از هاشمی رفسنجانی، برای بررسی موضوع «تجاوز به زندانيان» گفته است: «با کمال تاسف اينها صحت دارد و آدم بايد به قول اميرالمومنين آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اينجا برسد که چنين فجايعی رخ دهد... نه يک مورد بلکه متعدد بوده است.»
آقای انصاری در ادامه گفت وگوی چالشی خود با خبرگزاری دولتی «ايرنا» گفته است: «شما به عنوان يک شهروند وقتی خبر اين موارد را می‌شنويد نبايد آرام و قرار داشته باشيد. آن هم يکی دو مورد نيست.»
اين عضو مجمع روحانيون مبارز تاکيد کرده است: «اصل قضيه قطعی و اثبات شده و گزارش آن برای مقامات رفته است.»
آقای انصاری نام اين مقامات را نگفته است، اما به نظر می رسد منظور وی رهبر جمهوری اسلامی ایران باشد.
مجيد انصاری درباره دليل نامه‌نگاری مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی به جای رییس قوه قضاییه گفت: «در اين زمينه لابد اميدی به رسيدگی نداشته است. وی به هاشمی از باب خبرگان نوشت.»
مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز مجید انصاری همچنین در واکنش به اظهارات خبرنگار «ایرنا» مبنی بر این که «در سايت حزب اعتماد ملی نوشته است که کروبی اين نامه را به دليل بی پاسخ ماندن آن از سوی هاشمی منتشر کرده است»، در اين زمينه اظهار بی‌اطلاعی کرد.
با این حال آقای انصاری گفته است:« من نپرسيدم. شايد آقای هاشمی به رهبری انعکاس داده باشد، من خبر ندارم اما اصل قضيه قطعی است».
مهدی کروبی در نامه خود نوشته بود: «افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشيانه تجاوز کرده ‌اند به طوری ‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گرديده ‌اند و در کنج خانه‌های خود خزيده ‌اند.»
دبير کل حزب اعتماد ملی می گويد: «افرادی اين مطالب را به من گفته ‌اند که دارای پست‌های حساس در اين کشور بوده ‌اند... اين افراد اظهار داشته ‌اند، اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر يک مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه ‌ای است برای جمهوری اسلامی که ... روی بسياری از حکومت‌های ديکتاتور از جمله رژيم ستمشاهی را سفيد خواهد کرد.»
نقل از: سايت راديو فردا

حسين كروبي: سعيد مرتضوی جويای نام خبرنگاران مرتبط با خبرهای تجاوز به پسران و دختران شده است

حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی، می گويد علاءالدين بروجردی، عضو کميته پيگيری وضعيت بازداشت شدگان پس از انتخابات، بدون انجام تحقيقات لازم، درباره موضوع تجاوز جنسی به دختران و پسران بازداشت شده قضاوت کرده است. علاءالدين بروجردی، نماينده جناح راست مجلس شورای اسلامی، روز گذشته به نقل از سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته بود مستندات نامه مهدی کروبی که در آن خواستار بررسی صحت موضوع تجاوز به پسران و دختران در بازداشتگاه های جمهوری اسلامی شده، تلفن خوانندگان روزنامه اعتماد ملی بوده است. به گفته حسين کروبی، وی به سعيد مرتضوی گفته است که تلفن هايی که به روزنامه زده شده، پس از انتشار اين نامه بوده که برخی از تماس ها از سوی افرادی بوده که می گفتند خود مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند. حسين کروبی می گويد سعيد مرتضوی، جويای نام خبرنگارانی شده که با اين افراد صحبت کرده اند اما او از افشای نام خبرنگاران خودداری کرده است.
نقل از: VOA News