۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

خبر- مجمع روحانیون مبارز: اجرای نمایشاتی اینچنین مبتذل به نام دادگاه، محکوم است

شاخص‌ترین تشکل سیاسی-مذهبی اصلاح‌طلبان با صدور ششمین بیانیه‌ خود پس از انتخابات، دادگاه روز شنبه را یک نمایش مبتذل توصیف کرد که هدف آن «منفعل کردن نیروهای سیاسی و افراد معترض به نتایج انتخابات» بوده است، مجمع روحانیون مبارز، هدف دیگر این دادگاه نمایشی را این‌گونه توصیف کرد که: «از زبان بازداشت شدگان مظلوم، اتهام تقلب در انتخابات را از پرونده صحنه گردانان آن پاک کند، غافل از آنکه میلیون ها انسان در سراسر کشور فریب این ترفندها را نخواهند خورد.»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل بیانیه مجمع روحانیون مبارز بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم«فاصبر انّ وعد الله حق و لا یستخفنک الذین لا یوقنون» ( سوره روم ایه 60)
خانواده عزیزان زندانی که بیش از چهل روز از بازداشت غیرقانونی و غیرشرعی آنان می گذرد و منتظر بودند تا درآستانه جشن ولادت منجی بشریت و احیاگرعدل و داد حضرت ولی عصر«عج» آزادی و بازگشت عزیزانشان را به کانون خانواده شاهد باشند لیکن متأسفانه پرده دیگری از سناریوی مفتضحانه و غیر اخلاقی اصحاب تخلف و تقلب به نمایش گذاشته شد و به بهانه جلسه نمایشی دادگاه، چهره خسته و افسرده فرزندان رشید ملت را در سیمای جمهوری اسلامی نشان دادند و بر زخم خانواده های آن عزیزان نمک پاشیدند و با این حرکت ناشیانه نه تنها تأثیری بر رفع تنش و ایجاد آرامش حاصل نگردید که خشم ملت هشیار و غیور ایران را برانگیخت.
اکنون در رابطه با این نمایش غم انگیز ذکر چند نکته را لازم و ضرور می‌دانیم:
1- نگهداری متهمین در بازداشتگاه بیش از 24 ساعت بدون تفهیم اتهام،طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ممنوع است و از سوی دیگر برخورداری متهم از حق داشتن وکیل و حضور وی در جلسات دادگاه و محاکمه از مصرحات نظام دادرسی وقضایی کشور است. کسانی که ادعای دیانت و قانونگرایی آنان گوش فلک را کر نموده است، با چه مجوزی بیش از چهل روز ودر شرایط بسیار ناگوار که اخبار تکاندهنده آن دهان به دهان می چرخد،عده کثیری از فرزندان متعهد و خدوم ملت را در بازداشت نگهداشته اند و سپس بدون اطلاع و حضور وکیل به محاکمه آنان می پردازند؟!
وقتی با چهره‌های خدوم و سرشناس که بیش از سه دهه در خدمت آرمانهای انقلاب و اهداف نظام اسلامی بوده اند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده اند اینگونه رفتار می شود و نسبت به حقوق مسلم آنان بی اعتنائی میگردد،روشن نیست که با شهروندان عادی و مردم بی نام نشان چه خواهد شد؟!
2- کیفر خواست متهمان که بی شباهت به مقالات روزنامه فاسد کیهان نبود،عاری از هر گونه مبانی حقوقی واستدلالهای محکمه پسند و با ادبیاتی سخیف،خود گواه روشنی بر سستی ادعاهای مطروحه بود و لطمه ای سخت بر اعتبار دستگاه قضائی کشور وارد کرد. نظام قضائی در هر جامعه ملجأ و پناهگاه مردم است و پاسدار مال ،جان و آبروی شهروندان. شکستن این جایگاه به معنای فرو ریختن امید و اعتماد کل جامعه است. متأ سفانه اینان برای سرکوب و نابود کردن مخالفان با روش های غیر شرعی و غیر قانونی خود،هر گونه تهمت و توهین و تحقیری را مجاز شمرده و هر کاری بدین منظور برای آنان قابل توجیه است.
3- ملت هوشمند و بیدار ایران به خوبی میداند که طبق آیات و روایات و صریح فتاوای فقها و بزرگان اسلام و نیز بر اساس مفاد همه نظامهای حقوقی جهان و همچنین صریح قانون اساسی کشورمان، هر گونه اعتراف و اقرار که در محیط حبس و زندان و در شرایط رعب و فشار و وحشت اخذ شده باشد از درجه اعتبار ساقط بوده و هیچگونه بار حقوقی و شرعی ندارد. داستان عمار یاسر که تحت تأثیر زور و ارعاب مشرکین مجبور به اظهار مطالبی بر خلاف میل باطنی شده بود ازجمله شواهد روشن در این زمینه است. (سوره نحل آیه 106)
4- صحنه نمایشی که به نام دادگاه و محاکمه عرضه شد بیشترین هدفش منفعل کردن نیروهای سیاسی وافراد معترض به نتایج انتخابات بود، تا از زبان بازداشت شدگان مظلوم اتهام تقلب در انتخابات را از پرونده صحنه گردانان آن پاک کند،غافل از ان که میلیون ها انسان در سراسر کشور فریب این ترفندها را نخواهند خورد و همچنان نتایج حاصل از این انتخابات را مشروع نمی دانند. و نیز هدف دیگر این صحنه نمایشی فضا سازی در جهت انحراف افکار جامعه وایجاد بی توجهی وغفلت از مسائل اساسی در عرصه سیاسی کشور بود.آنها می خواستند با طرح موضوع محاکمه متهمین و اعترافات برخی از آنها که از حساسیت بسیار در سطح افکار عمومی نیز برخوردار بود،ذهن و ضمیر مردم از کانون توجه به اعمال زشت و جنایات ضد انسانی انجام گرفته در برخی از بازداشتگاهها منصرف گردیده و محور توجه مردم به موضوع جدید محاکمات و اعترافات گردد. بی خبر ازآنکه احساسات جریحه دار شده میلیون ها انسان ازاین جنایات همچنان خواستار شناسائی عاملان این جنایات و محاکمه و مجازات آنان خواهد بود.
مجمع روحانیون مبارز اجرای نمایشاتی اینچنین مبتذل بنام دادگاه را محکوم می کند وتنها دادگاهی را قبول دارد که به طور کامل منطبق با موازین شرعی وقانونی زیر نظر قضاتی عادل و صالح برگزار گردد.
مجمع روحانیون مبارز
نقل از: پارلمان نيوز

خبر- مهندس بازرگان: اگر دیدید روزی در تلویزیون مثل طوطی مطالبی را تکرار می‌کنم، بدانید که من بازرگان نیستم

مهندس مهدی بازرگان، رئیس دولت موقت ایران که سابقه نمایندگی مردم دراولین دوره مجلس شورای اسلامی را در کانامه خود داشت، در آخرین روزهای پایان این مجلس به بیان مطالبی در خصوص پخش اعترافات احتمالی از خود پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن این سخنان که روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ 10اردیبهشت 1363 منتشر کرده، بدین شرح است: «... تا دو روز دیگر عمر نخستین مجلس شورای اسلامی که این‌جانب عضو آن بودم و از مزایای این عضویّت، از جمله مصونیّت پارلمانی برخوردار بودم به پایان می‌رسد. از پس‌فردا من نیز مانند بقیّه موکّلینم قابل تعقیب و بازداشت و تأدیب هستم. به همین دلیل نیز با استفاده از فرصتی که رئیس مجلس در اختیار بنده گذاشته‌اند می‌خواهم به اطّلاع برسانم که اگر در روزهای بعد شاهد گردیدید که بنده را بازداشت کردند و بعد با تبلیغات و سر و صدا اعلام نمودند که بنده جهت بعضی توضیحات و روشن نمودن حقایق در تلویزیون ظاهر خواهم شد و در صورتی که دیدید آن شخص حرف‌هایی غیر از سخنان دیروز و امروز می‌زند و مثل طوطی مطالبی را تکرار می‌کند، بدانید و آگاه باشید که آن فرد مهدی بازرگان نیست.»
نقل از: پارلمان نيوز

خبر- بادامچیان: در دادسرا گفتم من به نظام سلطنتی مشروطه وفادارم

برگزاری دادگاه و پخش اعترافات محمدعلی ابطحی و محمد عطریانفر در روزهای گذشته واكنش بسیاری از فعالان سیاسی را سبب شده است.
روزنامه فرهیختگان نوشت، عطاء‌الله مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات و عضو هیات‌رئیسه مجلس اول با اشاره به این موضوع، حادثه‌ای تاریخی را بازخوانی كرده است. به گفته مهاجرانی در هنگامه اخذ رای اعتماد برای علی‌اكبر پرورش عضو برجسته حزب موتلفه اسلامی برای وزارت آموزش و پرورش مطالبی درباره نامه او به تیمسار ناجی و تقاضای عفو مطرح شد اما بسیاری از نمایندگان مجلس با توجه به شرایط روز این نامه را بلااشكال دانستند.
در گفت‌وگویی با اسدالله بادامچیان عضو موتلفه اسلامی ماجرای آن نامه شرح داده شده است. بادامچیان در توضیح این نامه اعلام می‌كند كه خود نیز در سال ١٣٤٤ در دادرسی گفته است كه من به نظام سلطنتی مشروطه وفادارم.
در مورد جناب آقای پرورش برای آقای ناجی گفته‌اند آقای پرورش بنا به نظر شهید بهشتی این نامه را داده بودند برای اینكه آزاد شوند و آقای پرورش یك سری اسرار داشت كه ممكن بود آن اسرار لو برود و یك سری روابط در اصفهان بود كه ایشان باید برقرار می‌كرد، لذا از تهران و از مركزیت مبارزه، شهید بهشتی نظر دادند كه نامه دهند و بگویند كه من بی‌گناه هستم و من را آزاد كنید. بنابراین ایشان در آنجا یك وظیفه مبارزاتی را انجام داده‌اند. من می‌گویم كه در تاریخ ثبت شود آنها هم آمدند گفتند ایشان تقاضای عفو كرده است چه تقاضای عفوی! ایشان وظیفه‌اش را انجام داده است یا اینكه مثلا بنده در سال ٤٤ در دادرسی گفتم كه به نظام سلطنتی مشروطه وفادارم. چه چیزی را وفادارم؟ من آنجا دستگیر شدم و جرمی هم نداشتم و نوشتم. من خودم این را می‌گویم من مبارز ضدشاه كه در سال ٤٣ كه در زندان قزل‌قلعه این همه من را شكنجه كردند و چیزی هم از من لو نرفته است و عضو بنیانگذار موتلفه هم هستم حال می‌خواهند من را آزاد كنند حال من بیایم و بگویم مرگ بر شاه آنجا كه نباید می‌گفتم باید بیرون می‌آمدم و مبارزه را ادامه می‌دادم.
نقل از: پارلمان نيوز

خبر- عضو فراكسيون خط امام (ره) :با اتفاقات و تحولات كشوربه گونه‌اي برخورد نشود كه مورد سوء استفاده‌ گروه‌هاي خاص قرار گيرد

يك عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس آينده فعاليت سياسي اصلاح‌طلبان را منوط به صبر و بردباري مسئولان و تحولات آينده كشور دانست و گفت: جناح اصلاح‌طلب جناح بالقوه و بالفعلي است كه نمي‌توان آن را حذف كرد و واقعيتي در جامعه است كه بايد مورد پذيرش همه قرار گيرد.
محمدمهدي شهرياري با بيان اين‌كه آينده فعاليت اصلاح‌طلبان با توجه به اتفاقات پيش آمده به مسائل زيادي بستگي دارد، افزود: با توجه به برخوردهايي كه در چند ماه گذشته با جناح‌ها و جريان‌ها انجام گرفته است، بايد ديد تحولات آتي كشور چگونه خواهد بود و بخش ديگري به صبر و بردباري مسئولان برمي‌گردد كه چقدر بتوانند جناح ديگر را تحمل كنند.
نماينده مردم بجنورد در خانه ملت اضافه كرد: بعد از تحولات اخير كه در دولت انجام شد و انتقادهاي شديدي كه از طرف جناح اصلاح‌طلب به دولت وارد بود، كم كم اصولگرايان نيز متوجه اين بحث شدند كه بسياري از اين انتقادات درست و اساسي بوده است.
شهرياري با انتقاد از آنچه از آن به عنوان برخوردهاي حذفي و محوري ياد مي‌كرد، گفت: اين رفتارها حتي بسياري از دوستان اصولگرا را نيز مجاب كرده كه اين حركت و رفتارها غلط است و جامعه را به سمت التهاب و تشنج مي‌برد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايجاد جبهه سياسي متشكل از گروه‌هاي مختلف اصلاح‌طلب و اخذ مجوز روزنامه را يكي از اقداماتي دانست كه اصلاح‌طلبان در آينده مي‌توانند پيگيري كنند.
وي افزود: اگر دوستان اصلاح‌طلب بتوانند فعاليت‌هاي خود را ادامه دهند و اگر بردباري از طرف مقابل باشد و بتوانند مجوز روزنامه يا فعاليت حزبي داشته باشند، مثبت خواهد بود.
شهرياري تصريح كرد: جو سياسي كشور نيز بيشتر با اصلاح‌طلبان است چرا كه در تركيب راي دهندگان 15 ميليون نفر بيشتر از اقشار دانشگاهي، نخبه‌ها و فرهنگيان بودند و جو سياسي كشور دست همين طيف است كه اصلاح‌طلبان جايگاه خوبي در ميان اين طيف دارند.
اين نماينده فراكسيون خط امام (ره) مجلس گفت: جناح اصلاح‌طلب جناح بالقوه و بالفعلي است كه نمي‌توان آن را حذف كرد و واقعيتي در جامعه است كه بايد مورد پذيرش همه قرار گيرد.
شهرياري درباره احتمال متشكل شدن گروه‌هاي اصلاح‌طلب در آينده اظهار كرد: جريانات و اتفاقات اخير باعث نشده كه اصلاح‌طلبان از هم پاشيده و يا متفرق شوند، بلكه منسجم‌تر شده‌اند.
اين عضو فراكسيون خط امام (ره) ابراز اميدواري كرد كه با اتفاقات و تحولاتي كه در كشور مي‌افتد به گونه‌اي برخورد نشود كه فضا متشنج‌تر شده و موجب سوء استفاده‌ گروه‌هاي خاص قرار گيرد.
شهرياري در اين راستا صبر و بردباري مقامات و مسئولان كشور را عاملي دانست كه مي‌تواند جامعه را به سمت وحدت سوق دهد و گفت: با صبر و بردباري مسئولان بايد شرايطي به وجود بيايد كه در فضايي باز همه انتقادات بيان شود تا به آن اصول و ارزش‌هايي كه در جمهوري اسلامي داريم، برسيم.
وي همچنين تشكيل جبهه سياسي از سوي جناح اصلاح‌طلب را سبب نهادينه كردن نظام و بيمه شدن آن ارزيابي و تصريح كرد: اصلاح‌طلبان در آينده مي‌توانند در قالب يك جبهه سياسي با محوريت آقاي موسوي جمع شوند كه در صورت تحقق اين امر يك جبهه قوي خواهد شد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: تحقق اين امر به شرايط كشور و برخوردهاي طرف مقابل بستگي دارد، اما تشكيل اين جبهه در نهادينه كردن نظام موثر خواهد بود و كشور را از دخالت‌هاي خارجي مصون مي‌دارد.
شهرياري در پايان تاكيدكرد: زماني كه طرف مقابل تشكيلات خاصي نداشته باشد، دشمنان مي‌توانند سوء استفاده كنند، اما اگر دو تشكل خاص در كشور باشد همه در دايره نظام فعاليت مي‌كنند كه اين سبب بيمه شدن نظام مي‌شود.
نقل از: سحام نيوز

خبر- درگيري پليس و لباس شخصي ها با مردم پس از مراسم تنفيذ احمدي نژاد

شاهدان عینی در ایران می گویند پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، پلیس ضد شورش با استقرار در خیابان ها و میدان های تهران، از حضور مردم معترض در این اماکن خودداری می کند.
برخی خبرهای دیگر نیز حاکی از آن است که پلیس و نیروهای لباس شخصی با گاز اشک آور به بیش از دو هزار تن از تجمع کنندگان در خیابان ولی عصر و میدان ونک تهران هجوم برده و آنان را پراکنده کردند.
همچنین راننده ها در خیابان بوق های ممتد می زنند و مردم تجمع کننده شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «الله اکبر» سر داده اند.
پیشتر خبرگزاری فارس از حضور مهدی كروبی در تجمع عصر دوشنبه در تقاطع خیابان ولی عصر و عباس آباد تهران خبر داد و نوشت: «آقای کروبی با انجام حرکات و ايراد سخنانی به تحريک اغتشاش گران پرداخت.»
مهدی کروبی همراه با چهره های سرشناس دیگری چون محمد خاتمی، میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی از جمله غایبان مراسم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بودند.
این مراسم روز دوشنبه، برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، حکم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را صادر کرد.
نقل از: VOA News

بیانیه شماره 10میر حسین موسوی در مورد اعتراف گیری های اخیر



بسم الله الرحمن الرحیم
می‌گویند فرزندان انقلاب در دادگاهی که دیروز تشکیل شده بود به ارتباط با بیگانه و برنامه‌ریزی برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی اعتراف کرده‌اند. اینجانب در سخنان آنان دقیق شدم و در حقیقت در آن چنین چیزی نیافتم، بلکه شنیدم که با ناله‌ای عمیق از سرگذشت دردناک خود در این پنجاه روز می گفتند؛ انسان‌هایی له شده که ممکن بود به هرچیز دیگری هم که به آن الزام شوند اقرار کنند. به راستی چه چیز دیگری جز داستان رنج‌هایی که کشیده‌اند، ممکن است بگویند. می‌گفتند محسن روح‌الامینی حق داشت که شهید شد. می‌گفتند که اگر 50 روز ایستادگی نکرده بودیم، این نمایش هفته‌ها پیش برگزار می‌شد. می‌‌گفتند هرچه را که به آنان می‌گفتند، تا گفته باشند که اینها حرف‌های ما نیست.
دندان شکنجه‌گران و اعتراف‌گیران دیگر به استخوان مردم رسیده است تا جایی که اینک از میان کسانی قربانی می‌گیرند که خدمات بزرگ به کشور و نظام در کارنامه دارند و به تهدید دیگرانی سرگرم‌اند که در نشو و نمای این نهضت و تاسیس نظام برخاسته‌ از آن برجسته‌ترین نقش‌ها را بر عهده داشته‌اند. آیا کسانی را که آرزوی شهادت در راه نورانی انقلاب اسلامی داشته‌اند، به چیزی کمتر از آن تهدید می‌کنید؟ یا پس از به مسلخ بردن جمهوریت نظام، اسلامیت و آبروی آن را هم با این بی‌آبرویی‌ها هدف گرفته‌اید؟ تنها داوری قطعی وجدان بشری از مشاهده‌ی دادگاه‌هایی اینچنین فرمایشی، سقوط اخلاقی و بی‌اعتباری صحنه‌گردانان آن است.
صحنه‌هایی که دیدیم و دیدید، جز تدارکی ناشیانه برای شروع به کار دولت دهم نیست. از دادگاهی که همه چیزش تقلبی است، انتظار دارند عدم وقوع تقلب در انتخابات را اثبات کند. اگر شما اهل تقلب نیستید، آن را در رعایت ظواهر اولیه یک دادرسی قضایی به نمایش بگذارید. با دادخواستی سبک، با طرح مطالبی بی‌ربط، با استناد به کتاب‌هایی که به خروار خمیر می‌شوند، با تکیه بر گزارش خبرنگارانی که نامشان را هم کسی نشنیده است و با استناد به اعتراف‌هایی که رنگ شکنجه‌های قرون وسطایی از آن هویداست، انتظار دارند ملت را به چه چیز قانع کنند؟ آیا نخوانده‌اند که پیامبر اکرم (ص) فرمود : برای کسی که بعد از شکنجه اقرار کند، حدی نیست؛ یا کسی که در زندان یا قید و بند باشد و او را تهدید کرده باشند، اقراری برای او نیست. (الغدیر جلد ششم(
مردم ما با فرزندان خود که دیشب پس از 50 روز بی‌خبری، چهره ‌شان را دیدند، احساس همدردی می‌کنند. برادران ما! غمگین نباشید. بدانید که مردم وضعیت شما را درک می‌کنند و می‌دانند که حفظ جان شما واجب ‌تر از هر چیز دیگر است. زود خواهد بود که ملت محاکمه‌ی مرتکبین این فجایع را شاهد باشد و بازجویان و شکنجه‌گرانی را که این‌گونه با جان و آبروی او بازی می‌کنند، بشناسد.
وَلَوْ یُؤَاخِذُ اللّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِم مَّا تَرَکَ عَلَیْهَا مِن دَآبَّةٍ وَلَکِن یُؤَخِّرُهُمْ إلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ یَسْتَقْدِمُونَ
و اگر خداوند مردم را به [سزاى] ستمشان مؤاخذه مى‏کرد جنبنده‏اى بر روى زمین باقى نمى‏گذاشت لیکن [کیفر] آنان را تا وقتى معین بازپس مى‏اندازد و چون اجلشان فرا رسد ساعتى آن را پس و پیش نمى‏توانند افکنند.