۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

خبر- عضو فراكسيون خط امام (ره) :با اتفاقات و تحولات كشوربه گونه‌اي برخورد نشود كه مورد سوء استفاده‌ گروه‌هاي خاص قرار گيرد

يك عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس آينده فعاليت سياسي اصلاح‌طلبان را منوط به صبر و بردباري مسئولان و تحولات آينده كشور دانست و گفت: جناح اصلاح‌طلب جناح بالقوه و بالفعلي است كه نمي‌توان آن را حذف كرد و واقعيتي در جامعه است كه بايد مورد پذيرش همه قرار گيرد.
محمدمهدي شهرياري با بيان اين‌كه آينده فعاليت اصلاح‌طلبان با توجه به اتفاقات پيش آمده به مسائل زيادي بستگي دارد، افزود: با توجه به برخوردهايي كه در چند ماه گذشته با جناح‌ها و جريان‌ها انجام گرفته است، بايد ديد تحولات آتي كشور چگونه خواهد بود و بخش ديگري به صبر و بردباري مسئولان برمي‌گردد كه چقدر بتوانند جناح ديگر را تحمل كنند.
نماينده مردم بجنورد در خانه ملت اضافه كرد: بعد از تحولات اخير كه در دولت انجام شد و انتقادهاي شديدي كه از طرف جناح اصلاح‌طلب به دولت وارد بود، كم كم اصولگرايان نيز متوجه اين بحث شدند كه بسياري از اين انتقادات درست و اساسي بوده است.
شهرياري با انتقاد از آنچه از آن به عنوان برخوردهاي حذفي و محوري ياد مي‌كرد، گفت: اين رفتارها حتي بسياري از دوستان اصولگرا را نيز مجاب كرده كه اين حركت و رفتارها غلط است و جامعه را به سمت التهاب و تشنج مي‌برد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايجاد جبهه سياسي متشكل از گروه‌هاي مختلف اصلاح‌طلب و اخذ مجوز روزنامه را يكي از اقداماتي دانست كه اصلاح‌طلبان در آينده مي‌توانند پيگيري كنند.
وي افزود: اگر دوستان اصلاح‌طلب بتوانند فعاليت‌هاي خود را ادامه دهند و اگر بردباري از طرف مقابل باشد و بتوانند مجوز روزنامه يا فعاليت حزبي داشته باشند، مثبت خواهد بود.
شهرياري تصريح كرد: جو سياسي كشور نيز بيشتر با اصلاح‌طلبان است چرا كه در تركيب راي دهندگان 15 ميليون نفر بيشتر از اقشار دانشگاهي، نخبه‌ها و فرهنگيان بودند و جو سياسي كشور دست همين طيف است كه اصلاح‌طلبان جايگاه خوبي در ميان اين طيف دارند.
اين نماينده فراكسيون خط امام (ره) مجلس گفت: جناح اصلاح‌طلب جناح بالقوه و بالفعلي است كه نمي‌توان آن را حذف كرد و واقعيتي در جامعه است كه بايد مورد پذيرش همه قرار گيرد.
شهرياري درباره احتمال متشكل شدن گروه‌هاي اصلاح‌طلب در آينده اظهار كرد: جريانات و اتفاقات اخير باعث نشده كه اصلاح‌طلبان از هم پاشيده و يا متفرق شوند، بلكه منسجم‌تر شده‌اند.
اين عضو فراكسيون خط امام (ره) ابراز اميدواري كرد كه با اتفاقات و تحولاتي كه در كشور مي‌افتد به گونه‌اي برخورد نشود كه فضا متشنج‌تر شده و موجب سوء استفاده‌ گروه‌هاي خاص قرار گيرد.
شهرياري در اين راستا صبر و بردباري مقامات و مسئولان كشور را عاملي دانست كه مي‌تواند جامعه را به سمت وحدت سوق دهد و گفت: با صبر و بردباري مسئولان بايد شرايطي به وجود بيايد كه در فضايي باز همه انتقادات بيان شود تا به آن اصول و ارزش‌هايي كه در جمهوري اسلامي داريم، برسيم.
وي همچنين تشكيل جبهه سياسي از سوي جناح اصلاح‌طلب را سبب نهادينه كردن نظام و بيمه شدن آن ارزيابي و تصريح كرد: اصلاح‌طلبان در آينده مي‌توانند در قالب يك جبهه سياسي با محوريت آقاي موسوي جمع شوند كه در صورت تحقق اين امر يك جبهه قوي خواهد شد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: تحقق اين امر به شرايط كشور و برخوردهاي طرف مقابل بستگي دارد، اما تشكيل اين جبهه در نهادينه كردن نظام موثر خواهد بود و كشور را از دخالت‌هاي خارجي مصون مي‌دارد.
شهرياري در پايان تاكيدكرد: زماني كه طرف مقابل تشكيلات خاصي نداشته باشد، دشمنان مي‌توانند سوء استفاده كنند، اما اگر دو تشكل خاص در كشور باشد همه در دايره نظام فعاليت مي‌كنند كه اين سبب بيمه شدن نظام مي‌شود.
نقل از: سحام نيوز

هیچ نظری موجود نیست: