۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

خبر- اکثریت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در مراسم تحلیف شرکت نکردند

در مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اکثریت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در این مراسم شرکت نکردند.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، از 70 نماینده عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در مراسم تحلیف، تنها 13 نفر شرکت کردند.
عده‌ای از افراد حاضر از فراکسیون در این مراسم نیز با آغاز سخنان احمدی‌نژاد صحن علنی مجلس را ترک کردند.
نقل از: پارلمان نيوز

خبر- اولیاء: اخبار موهن محاكمه موسوی و خاتمی‏، شایعه افراطیون است /كدورت‌ها ریشه‌دار شده است

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس انتشار اخبار موهنی مبنی بر بازداشت و محاكمه میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی در آینده نزدیك و پس از برگزاری دادگاه متهمان سیاسی اصلاح طلب را تنها شایعاتی از سوی برخی افراطیون دانست.
علی‌اكبر اولیاء در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت:«در حال حاضر لازم است به جای طرح این شایعات به دنبال ایجاد فضای منطقی و مبتنی بر قانون در كشور باشیم.»
وی ادامه داد:«همواره در حرف و سخن به قانون سفارش می‌شود، اما برخی افراد تنها به آن قوانینی كه مربوط به منافع‌شان است عمل می‌كنند. التزام به قانون نباید فقط در حرف خلاصه شود و باید در عمل به آن پایبند بود.»
نماینده مردم یزد در واكنش به برگزاری دادگاه متهمان سیاسی بازداشت شده، تصریح كرد:«دادگاهی كه تشكیل شد، حداقل موازین قانونی را دارا نبود و حتی متهمین از داشتن وكیل نیز محروم بودند و در فضایی ایزوله از جامعه و خانواده قرار داشتند.»
عضو فراكسیون خط امام(ره) خاطرنشان كرد:«این دادگاه‌ها تنها به سوءتفاهمات و ابهامات حل نشده دامن زد.»
وی با مهم تلقی كردن روشن شدن فضای مبهم كشور، افزود:«متاسفانه برخی مسوولین امنیتی برخوردهای بسیار بدی داشتند و خارج از شرع و قانون عمل كرده‌اند. در حال حاضر كدورت‌ها ریشه‌دار شده است.»
وی همچنین در مورد طرح شایعاتی درباره ادامه اعترافات فعالان سیاسی بازداشت شده، گفت:«طرح این شایعات به التهابات و نگرانی‌ها دامن می‌زند و لازم است جامعه با عقلانیت و تكیه بر قانون جلو بروند.»
نقل از: پارلمان نيوز

خبر- دو روزنامه نگارحامی ميرحسين موسوی بازداشت شدند

در ادامه بازداشت اصلاح طلبان و روزنامه نگاران در ايران ميرحميد حسنزاده، مديرسايت اطلاع رسانی قلم نيوزدر زمان انتخابات بازداشت شد. سايت قلم نيوز ناشر نوشتارهای آقای ميرحسين موسوی نخست وزير پيشين و کانديدای رياست جمهوری بود که از سوی جمهوری اسلامی شکست خورده معرفی شده است. آقای ميرحميد حسن زاده درگذشته مديرعامل خبرگزاری دانشجويان ايران مشهور به ايسنا بود. به گزارش منابع خبری در ايران آقای ميرحميد حسين زاده که در حال حاضر مشاور مديرعامل ايسنا است در دفتر اين خبرگزاری دستگير شده است. از زمان آغاز اعتراض مردم در ايران مسوولان دولتی و قضايی رسانه ها و مطبوعات ايران را برای عدم پخش اخبار و بيانيه های آقايان موسوی و کروبی تحت فشار گذاشته اند و تقريباً اکثر سايت های مربوط به ميرحسين موسوی را تعطيل کرده اند. رضا نوربخش، سردبير نشريه اصلاح طلب فرهيختگان بازداشت شد. آقای نوربخش، پيش از اين دبير تحريريهسايت خبری جمهوريت، منتقد دولت محمود احمدی نژاد و نزديک به ميرحسين موسوی بود.
نقل از:VOA News

خبر- بازداشتگاه کهريزک

دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی می گويد مسئولان خاطی مرتبط با بازداشتگاه کهريزک با پيشنهاد اين شورا از سمت خود برکنار می شوند و تحت تعقيب قضايی قرار می گيرند. پس از انتشار اسامی برخی از کشته شدگان در زندان های ايران آيت الله خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی پس از گذشت چهل روز از آغاز اعتراض های مردم به نتيجه انتخابات دستور تعطيلی اين بازداشتگاه را صادر کرد. اما هنوز چند روز از بسته شدن بازداشتگاه کهريزک نگذشته که فرمانده نيروی انتظامی از بازسازی و گشايش مجدد آن تا ماه آينده سخن گفته است. در عين حال يک مقام دادگستری تهران اسنادی را منتشر کرده که ثابت می کند در دو سال اخير دادستانی تهران و نيروی انتظامی مانع بستن اين بازداشتگاه شده اند.
نقل از: VOA News

خبر- کشته شدن پسر بچه ی دوازده ساله به علت اصابت ضربه باتون

منابع خبری و سياسی ايران از کشته شدن پسر بچه ی دوازده ساله ای به نام عليرضا خبر دادند. به نوشته مطبوعات ايران عليرضای دوازده ساله پنج شنبه گذشته، در بهشت زهرا کشته شد. علت مرگ وی اصابت ضربه باتون به سر عليرضا و خونريزی مغزی عنوان شده است. عليرضا به همراه پدرش برای شرکت در مراسم ياد بود کشته شدگانِ روزهای پس از انتخابات پنجشنبه گذشته به بهشت زهرا رفته بود. نيروهای امنيتی بسيجی و انتظامی در آن روز با راه پيمايان به صورت خشونت آميز برخورد کردند. در پی مخالفت آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی با برگزاری راه پيمايی های مسالمت آميز مردم در تهران و ديگر شهرهای ايران ماموران بسيجی و انتظامی با استفاده از باتوم و سلاح گرم از راه پيمايی مردم جلوگيری کرده و ده ها تن ازآنان را کشتند. حميدرضا کاتوزيان، نماينده محافظه کار مجلس شورای اسلامی وعضو كميته حقيقتياب مجلس گفته است که او از اين حادثه خبر نداشته است.
نقل از: VOA News

خبر- سخنگوی کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه: بيش از سی دانشجو در بازداشت بسر می برند

به رغم اعلام رسمی مراجع امنيتی و انتظامی و نهادهای دانشگاهی مبنی بر اينکه هيچ دانشجويی در بازداشت به سر نمی برد حسن اسدی زيدآبادی، سخنگوی کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه و يکی از فعالان دانشجويی در گفتگوی تلفنی با پيام يزديان از صدای آمريکا گفت که در شهرهای مختلف بيش از سی دانشجو در بازداشت، بسر می برند و از وضعيت آنان اطلاع دقيقی در دست نيست.
نقل از : VOA News

خبر- بیانیه جبهه مشارکت - چهارشنبه

و هر کس به خدا ایمان دارد و اعمالش نیکوست از هیچ ستم و آسیبی بیمناک نخواهد بود ( سوره طه، آیه 112).
این روزها که میهن و مردم ما روزهای سرنوشت سازی را سپری می کنند شاهد حوادث و رخدادهای بس تلخ و دردناک اما عبرت آموز و راهگشا و فیصله بخشی هستیم. جمهوری اسلامی ایران که حاصل بیش از صد سال مبارزات و مجاهدات مردم ایران به رهبری عالمان دینی و رجال سیاسی روشن ضمیر برای دستیابی به حکومت مشروطه و قانون و مردمسالاری و آزادی و پیشترفت و امنیت و رفاه و... است، و در سایه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بی بدیل مرجع گرانقدر و مجاهد کبیر امام خمینی تحقق یافته است، و قرار بوده که تجلی حاکمیت ارزشهای الهی و اخلاقی در عرصه عمل حیات سیاسی و اجتماعی ایران باشد در آستانه ورود به دهه چهارم عمرش عملکردهایی را از خود به نمایش گذاشته است که نه تنها هیچ قرابتی با این ارزشهای الهی و اخلاقی ندارد بلکه با عرف های جاری عقلانی در عرصه حکومتهای مردمسالار و حتی شبه مردمسالار منطبق نیست و فقط به رفتار حکومتهای طاغوتی استبدادی شباهت دارد.
جمهوری اسلامی ایران بر پایه آموزه های دینی آمده بود که بندگان خدا را از بندگی بندگان رهایی بخشیده و آزاد کند و همه را به توحید و خداپرستی رهنمون شود و نظامی بر بنیاد عدل و داد سامان دهد. از این رو محتوا و جوهره نظام اسلامی نمی تواند جز بر پایه پذیرش داوطلبانه و اطاعت رضایتمندانه شهروندان و رابطه محبت آمیز دو سویه بین حکومتگران و حکومت شوندگان باشد و به همین دلیل بود که امام خمینی در تاسیس این نظام پس از پیروزی انقلاب به رای مردم رجوع کرد و پس از آن نیز با رای مردم به تدوین و تصویب قانون اساسی و استقرار نهادهای قانونی اقدام کرد و در سیره عملی خود همواره بر میزان بودن رای ملت و اجرای بی کم و کاست قانون تاکید داشت.
متاسفانه قصه پر غصه قانون گریزی و تفسیر قانون بنفع حاکمیت و به ضرر حقوق ملت و شهروندی و فاصله گیری از میزان بودن رای ملت از زمان رحلت آن یگانه دوران آغاز و به تدریج به اینجا رسید که امروز دیگر براحتی رای ملت را جابجا می کنند و اگر مردم به شیوه ای کاملا قانونی و بگونه ای مسالمت آمیز و مدنی نسبت بدین رخداد اعتراض و راهپیمایی کردند آنها را اغتشاشگر و آشوب طلب و وابسته به بیگانه لقب داده و با شدیدترین وجه با آنها برخورد کرده و حتی آنان را به گلوله بسته و به قتل می رسانند. سوگمندانه باید گفت حکومتی که آمده بود تا پناه مردم باشد در مقابل ظلم و جور و اقامه کننده عدل، امروز فریاد عدالت خواهی مردم را با سرکوب پاسخ می دهد. و حکومتی که آمده بود درس آزادی و آزادگی به همه بندگان خدا بدهد امروز تحمل آزادیخواهی مردم را ندارد و ... و از همه غم انگیزتر و تعجب برانگیزتر اینکه دست اندرکاران امر برای مهار اوضاع سراسیمه به بازداشت و زندانی کردن افراد و چهره هایی از نیروهای سیاسی دست می زنند که در همه سالهای گذشته هم و غمی جز اصلاح در درون نظام مشی ای نداشته اند! و حال که آش پخته آنان آنچنان شور گشته است که صدای برخی همقطاران کمتر وابسته شان را درآورده است می خواهند با تشکیل دادگاههای نمایشی براین تقلب بزرگ سرپوش نهند و از زبان این آزادگان دربند اقرار و اعتراف بگیرند که در این انتخابات تقلب نشده است!جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن ابراز تاسف از اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بدین جا رسیده است که برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات و دولت باید به برگزاری دادگاهی، که به لحاظ شکلی و محتوایی هیچگونه انطباقی با قوانین و موازین حقوقی جاری مورد قبول حاکمان ندارد و خود مظهر بیداد است، تمسک و مبادرت کند تا از زبان زندانیانی دربند برصحت انتخابات و عدم تقلب اقرار و اعتراف بگیرد!
جبهه مشارکت با اعلام انزجار و محکومیت نسبت به همه رفتارهای سرکوبگرانه و خلاف قانون انجام شده در روزهای پس از انتخابات به ویژه بازداشت فعالان سیاسی و افراد معترض و برگزاری دادگاههای نمایشی، بر مواضع قبلی اعلام شده خود در انتخابات مبنی بر انجام تقلب گسترده و عدم مشروعیت دولت برآمده از آن پافشاری می نماید و به یاران و همفکران آزاده دربند پیام می دهد که انجام این دادگاهها و هرآنچه در آن به عنوان اقرار و اعتراف بیان می شود از نظر ما نمایشی بیش نیست و اهمیتی ندارد و شما را به وعده خداوند مستتر در آیه صدر این بیانیه بشارت می دهیم که گزند و آسیبی متوجه شما مومنان صالح و نیکوکار نخواهد و باز این آیه الهی که :" و بزودی کسانی که ظلم کردند درخواهند یافت که ستم دیدگان پیروز خواهند شد."
در عین حال به دست اندکاران امور هشدار و انذار می دهیم که با عبرت گیری از تاریخ و بازگشت به آموزه های دینی راه اصلاح را به روی نظام سیاسی گشاده دارند و با قبول میزان بودن رای ملت مسیر آشتی با معترضان را در پیش گیرند تا در این روزگار وانفسا و رقابت نفس گیر کشورها در عرصه جهانی برای پیشرفت و توسعه میهن ماهم بتواند با استفاده از همه توان و سرمایه انسانی و ملی اش در این مسابقه حضور یابد و قطعا دست یافتن به پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب جز با مشارکت قاطبه ملت خواب و خیالی بیش نیست.
جبهه مشارکت ایران اسلامی۱۴
مرداد ۱۳۸۸

خبر- بیانیه آیت‌الله منتظری درباره دادگاه اخیر

بسم الله الرحمن الرحيم
‏‏( والمومنون والمومنات بعضهم اولياء بعض يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر )‏
(سوره توبه ، آيه 71)‏
با كمال تعجب و تأسف، مردم عزيز و زجركشيده ما اين روزها‏ ‏ناباورانه شاهد پخش غير شرعى و غير قانونى و غير اخلاقى مصاحبه ‏ ‏اسيران و عزيزان در بندشان مى‎باشند. عزيزانى كه بيش از چهل روز‏ ‏است محبوسند و از بين آنان تعدادى هم مظلومانه به شهادت‏ ‏رسيده اند.‏
اين جانب در پيام هاى قبلى يادآور شدم:‏
اين گونه اقرارها و اعتراف گيرى ها كه متأسفانه سالهاست در جمهورى‏ ‏اسلامى رائج شده و در زندان هاى غير قانونى و در شرايط كاملا‏ ‏غيرعادى و با فريب و تهديد زندانى و قطع نمودن رابطه او با‏ ‏واقعيت هاى جامعه و با وارد نمودن فشارهاى روحى و جسمى گرفته‏ ‏مى‎شود، بكلى فاقد وجاهت شرعى و قانونى بوده و از منكرات و گناهان‏ ‏بزرگ به حساب مى‎آيد; و از نظر شرعى و قانونى جرم قطعى خواهد بود.‏ ‏كه مباشران و متصديان و آمران آنها بايد محاكمه و تعزير شوند، و از‏ ‏طرفى هيچ محكمه صالحى نبايد و نمى تواند كسى را بر اساس اين گونه‏ ‏اعترافات و مصاحبه ها محكوم به حكمى نمايد.
‏از امام صادق (ع ) نقل شده كه حضرت امير(ع ) فرمودند: "هر كس با‏ ‏تهديد و تخويف و يا در زندان به چيزى اقرار نمايد، نبايد بر او حدى‏ ‏جارى شود." (وسائل الشيعة ، كتاب الحدود). و در روايت ديگر نقل شده كه آن‏ ‏حضرت فرمودند: "هر كس در اثر ترساندن يا ضرب و كتك و يا در زندان‏ ‏به كارى كه موجب حد است اقرار نمايد، نبايد آن حد بر او جارى شود."‏ (دعائم الاسلام ، ج 2، ص 466).‏
‏و به استناد همين روايات است كه همه فقهاى شيعه اقرار و اعتراف با‏ ‏زور و تهديد و در شرايط غير عادى را حتى عليه خود متهم شرعا حجت و‏ ‏نافذ نمى دانند.‏
علاوه بر آن شكستن شخصيتهاى سابقه دار و موثر در انقلاب و تشكيل‏ ‏نظام به بهانه هاى واهى و ناجوانمردانه خود يكى ديگر از گناهان كبيره‏ ‏است كه آمران و عاملان آن را گرفتار وضعيتى خواهد كرد كه بى ترديد‏ ‏دامن خود آنها را هم خواهد گرفت . مردم مى‎پرسند اين چه نظامى است كه‏ ‏مسئولين بلندپايه قبلى آن در دولت و مجلس و غيره كه بسيارى از آنان‏ ‏در تشكيل نظام نقش موثر داشته اند، به خيانت به كشور متهم مى‎شوند؟!
‏اين جانب از باب امر به معروف و نهى از منكر و از باب خيرخواهى و‏ ‏نصيحت، مجددا به تصميم گيرندگان و دست اندركاران امور تذكر مى‎دهم‏ ‏و از آنان مى‎خواهم كارى بكنند تا حقوق تضييع شده مردم در انتخابات‏ ‏جبران شود و اعتماد از دست رفته برگردد و كارى كنند تا مردم راضى‏ ‏شوند; نه اينكه پس از سركوب آنان و زندانى نمودن صدها نفر از مردم‏ ‏معترض ، اقدام به انجام منكر ديگرى كرده و افراد و شخصيتهايى كه به‏ ‏خدمتگزارى به انقلاب و نظام و مردم شناخته شده اند و هر كدام سالها در‏ ‏مسئوليت هاى حساس خدمت نموده اند را زندانى نموده و آنان را در‏ ‏شرايطى قرار دهند تا مجبور شوند در دادگاه نمايشى و فرمايشى‏ ‏بر خلاف عقائد و افكار خود و مطابق ميل حاكمان صحبت كنند و به نفاق و‏ ‏خيانت و به گناهان نكرده اى اعتراف نمايند كه هيچ سنخيتى با آنان ندارد و‏ ‏هيچ انسان عاقلى آن را قبول نمى كند.
‏چرا كارى مى‎كنند تا مردم دادگاههاى آنها را با دادگاههاى استالين و‏ ‏صدام و ساير ديكتاتورها مقايسه نمايند؟ حاكمانى كه مدعى تشيع و‏ ‏پيروى از حضرت على (ع ) مى‎باشند چرا بر خلاف دستورات آن حضرت در‏ ‏مورد اقرار و اعتراف در زندان و با تهديد و فشار عمل مى‎كنند؟ و چرا‏ ‏چهره اصل دين و مذهب و حاكميت دينى را زير سوال برده و در داخل و‏ ‏خارج خراب و مشوه مى‎كنند؟
‏به يقين انجام اين مصاحبه ها و گرفتن اين اعترافات دروغ و خلاف‏ ‏واقع از اسيران در بند و پخش آنها، علاوه بر اين كه هيچ مشكلى از‏ ‏مشكلات عديده كشور را حل نمى كند، بى اعتمادى مردم و خشم و عصيان‏ ‏آنان را بيش از پيش در پى دارد و بحران كنونى جمهورى اسلامى را‏ ‏عميق تر خواهد كرد و جايگاه آن را در دنيا ضعيف تر از پيش مى‎سازد. بر‏ ‏حسب قانون اساسى ، كشور متعلق به همه مردم است و آنان حق دارند به‏ ‏وسيله تجمعات آرام و جرائد و حتى راديو و تلويزيون نظرات خويش را‏ ‏ابراز نمايند. چرا راديو و تلويزيون فقط در اختيار حاكميت است ؟ و چرا‏ ‏تجمعات آرام و متين مردم ، چماق و بازداشت و شكنجه و محاكمات‏ ‏كذايى را در پى دارد؟‏
در خاتمه اين جانب ضمن اظهار همدردى با خانواده هاى داغدار و‏ ‏مصيبت زده كه جوانان عزيز خود را در حوادث بعد از انتخابات از دست‏ ‏دادند، با قلبى محزون ديگر بار به آنان تسليت مى‎گويم و از خداوند‏ ‏بزرگ براى آن عزيزان مغفرت و رحمت الهى ، و براى خانواده ها و‏ ‏بازماندگان معزز آنان صبر جميل و اجر جزيل ، و براى همه زندانيان‏ ‏حوادث اخير آزادى فورى ، و براى متصديان امور تنبه و بيدارى و‏ ‏انعطاف و اعتذار از ملت عزيز را مسألت مى‎نمايم .
والسلام على عباد الله الصالحين و رحمة الله و بركاته.‏‏
حسينعلى منتظرى ‏۱۳۸۸/۵/۱۳