۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

خبر- قدردانی جبهه مشارکت از حضور سبز مردم تهران در نمازجمعه

جبهة مشاركت ايران اسلامي با صدور بیانیه ای ضمن تشكر از تمامي مردمي كه عليرغم تبليغات سوء گسترده و استقرار محيطي امنيتي با حضور گسترده خود بار ديگر پيمان سبز خويش را تجديد كردند، بر تعهد استوار خويش در پيمودن اين راه در كنار مردم تأكيد کرد.
این حزب اصلاحطلب اظهار امیدواری کرد که راهكارهاي ارائه شده توسط هاشمی رفسنجانی نقطة شروعي باشد برای آن كه حاكميت با اجابت آنها گامي به سوي بازسازي اعتماد از دست رفته بردارد.
متن کامل اینن بیانیه به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
نماز جمعة اين هفته تهران با حضور ميليوني مردم تهران شكوهي بيسابقه و تاريخي داشت.
مردمي كه در طول يكماه گذشته مصرانه پيگير خواستههاي قانوني و بر حق خود بودند و به جاي پاسخ منطقي و مستدل با موج سركوب و سانسور روبرو شده بودند فرصتي يافتند تا در فضاي معنوي نماز جمعه بار ديگر در كمال آرامش و با حضوري چشمگير اعلام كنند تا رسيدن به خواستههاي خود قدمي به عقب برنخواهند داشت.
آنچه از زبان خطيب محترم جمعه آيت الله هاشمي رفسنجاني جاري شد و راهكارهاي ايشان ميتواند نقطة شروعي باشد كه حاكميت با اجابت آنها گامي به سوي بازسازي اعتماد از دست رفته بردارد. مردمي كه در جريان انتخابات به جاي صداقت و امانتداري مسئولان با كودتا روبرو شدند اكنون جز آراي خود چيزي طلب نميكنند. مردم انتظاري جز اين ندارند كه مشروعيت دولت برآمده از تقلب در اركان نظام به رسميت شناخته نشود و اجازه داده نشود تا عدم مشروعيت اين دولت به اركان ديگر نظام نيز سرايت كند.
خواستة مردم جز اين نيست كه صدها تن از فرزندان غيور آنها كه تنها به جرم گرم كردن انتخابات اينك در زندان به سر ميبرند بدون قيد و شرط آزاد گردند و به آغوش خانوادههاي خود بازگردند؛ نه آنكه پس از يكماه هنوز بسياري از خانوادهها حتي خبري از سلامتي عزيزان خود نداشته باشند. خواستة مردم تهران در جمعة كم نظير چيزي جز اين نيست كه فضاي امنيتي - نظامي حاكم بر كشور كه سبب گستردهترين سانسور بر رسانهها، وسائل ارتباط جمعي و منع هرگونه اظهار نظر و تجمعي شده است برطرف و فضاي قانوني آرام به جاي آن حاكم شود.
خواسته هاي قانوني مردم جز اين نيست كه قانونشكناني كه هميشه موازين شرعي و اخلاقي را زير پا گذاشتهاند به قانون تمكين كنند و دست از مقابله با آرمانهاي انقلاب، امام و خواست مردم بردارند.
جبهة مشاركت ايران اسلامي با تشكر از تمامي مردمي كه عليرغم تبليغات سوء گسترده و استقرار محيطي امنيتي با حضور گسترده خود بار ديگر پيمان سبز خويش را تجديد كردند بر تعهد استوار خويش در پيمودن اين راه در كنار مردم تأكيد ميكند. ما مطمئن هستيم تا زماني كه اين حداقل خواستههاي مردم تحقق پيدا نكنند كودتاگران روي آرامش نخواهند ديد و بيش از همه آنها زيانكاران اين عرصه خواهند بود.
جبهه مشاركت ايران اسلامي
نقل از: سايت امروز

خبر- فارس: معترضان 700نفر بودند؛ کیهان: معترضان 5 هزار نفر بودند!!!

هر چند که سیاست رسانه‌های مخالف اصلاحات کمرنگ نشان دادن حضور مردم در نماز جمعه تهران بود اما این سیاست تا حد زیادی ناهماهنگ بود به گونه‌ای که اختلاف آمارهایشان اختلاف فاحشی داشتند.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، خبرگزاری فارس به نقل از خبرنگار خود مدعی شد که معترضان به نتیجه انتخابات حداکثر 700نفر بوده‌اند که بعد از پایان نماز جمعه اعتراضات خود را بار دیگر اعلام کردند، اما روزنامه کیهان جمعیت را 5-4هزار نفر عنوان کرد و بدون اشاره به شلیک گاز اشک‌آور که مردم برای کم اثر کردن آن مجبور به روشن کردن آتش شدند این عده را آشوب طلب‌های تحریک شده توسط سخنان هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.
صدا و سیما نیز در گزارشی حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را در اقلیت محض عنوان کرد.
نقل از: پارلمان نيوز

خبر- تحليل لس آنجلس تايمز از نماز جمعه تهران

لس انجلس تايمز زير عنوان"پشتيبانی رفسنجانی از تحمل پذيری و ديالوگ" می نويسد آيت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ميانجيگر سياسی اصلی، و نيروی حامی ميرحسين موسوی رهبر اپوزيسيون، امروز برای نخستين بار طی هشت هفته اخير از تريبون خطبه نماز جمعه خواستار بردباری و ديالوگ شد، و اذعان کرد که نتايج انتخابات مورد اختلاف وضعيت تلخی درکشور بوجود آورده است.
لس آنجلس تايمز می نويسد گرچه وی بعضی از مسائل مورد توجه حاميان موسوی را مطرح کرد ، وازرهبران ايران خواست به خواست های مردم گوش کنند، برای حل و فصل بدترين بحران سياسی کشور در چند دهه اخير، جزبحث ومناظره مسالمت آميز، راه حلی قاطع ارائه نداد.
لس آنجلس تايمز می نويسد اين سخنرانی نشان ميدهد نا آرامی هائی سياسی که با انتخابات شروع شد ادامه خواهد يافت.
لس آنجلس تايمز می نويسد شاهدان از زد و خورد ميان حاميان موسوی و نيروهای امنيتی در هنگامی خبر ميدهند که سخنرانی وی رو به پايان بود.
لس آنجلس تايمز می نويسد سخنرانی رفسنجانی نه آبی بود بر آتش جاری اعتراض ها، و نه نفتی بود که اختلافات نظام حاکم و جامعه ايران بر سر نتيجه انتخاباتی را شعله ور سازد که شورای قدرتمند نگهبان روز پنجشنبه با گذاشتن يک سند سی و نه صفحه ای روی وب سايت مجددا آن را تائيد کرد.

نقل از: VOA News