۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

خبر- تصميمات جديد كميته مشترك كروبي و موسوي

دفتر كميته پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث بعد از انتخابات رياست‌جمهوري دهم به زودي افتتاح مي‌شود و خانواده‌هاي اين افراد مي‌توانند از طريق تماس تلفني با اين دفتر و يا مراجعه، پيگير امور مرتبط با اعضاي خانواده‌‌شان باشند، اين تصميمي بود كه كميته چهارنفره پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير اتخاذ كردند،‌تصميمي كه دقايقي پس از برگزاري اولين جلسه‌اش عليرضا بهشتي به عنوان سخنگوي كميته خبر آن را به اعتمادملي داد. به گفته بهشتي قرار شده تا گروهي حقوقي پيگير امور زندانيان و آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات دهم باشند و بنابر‌اين تقسيم كاري ميان اعضاي اين كميته صورت گرفته است. اولين جلسه كميته پيگيري حقوق زندانيان و آسيب‌ديدگان اخير درست يك هفته پس از اعلام موجوديت اين كميته تشكيل شد. هنگامي كه كروبي، موسوي و خاتمي نشست مشتركي را برگزار كردند، چنين تصميم گرفتند كه كميته‌اي مامور پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب ديدگان حوادث اخير باشد. به دنبال چنين تصميمي بود كه مرتضي الويري و ابراهيم اميني به نمايندگي از مهدي كروبي و عليرضا بهشتي و محمد مقدم از طرف ميرحسين موسوي مامور تشكيل اين كميته شدند و پس از گذشت يك هفته اين كميته ماموريت خود را به صورت رسمي آغاز كرد. اينك اعضاي اين كميته به دنبال يافتن مكان مناسبي جهت افتتاح دفتري هستند كه با اعلام شماره تلفن‌هاي آن خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان اخير پيگير امور مربوط به آنها باشند. ولي نمايندگان كانديداهاي اصلاح‌طلبان كه همچنان معترض به روند برگزاري انتخابات دهم هستند پيگير احقاق حقوق شهرونداني هستند كه تنها به اتهام اعتراض به نتيجه يك انتخابات بازداشت شده‌اند. چنين است كه اعضاي اين كميته نه‌تنها با انتخاب گروه حقوقي از ميان وكلا و حقوقداناني كه تمايل به همكاري با اين كميته و پيگيري حقوق زندانيان و آسيب ديدگان اخير دارند، پيگير امور شهروندان ايراني خواهند بود بلكه در تلاشند تا ديدارهايي را با مقامات و نهادهاي مرتبط داشته باشند. دراين راستا اين كميته چهارنفره نه‌تنها در روزهاي آينده به ديدار رئيس قوه‌قضائيه خواهند رفت بلكه با علي لاريجاني رئيس مجلس و اعضاي فراكسيون اقليت مجلس هشتم نيز ديدار خواهند كرد تا به رايزني با آنها به پيگيري امور بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان اخير بپردازند.
اين دومين باري است كه مهدي كروبي و ميرحسين موسوي كميته‌اي مشترك تشكيل مي‌دهند. تشكيل نخستين كميته به فروردين‌ماه امسال برمي‌گردد كه اين دو كانديداي اصلاح‌طلب كميته‌اي به نام صيانت از آرا تشكيل دادند كه مرتضي الويري از طرف كروبي و سيدعلي‌اكبر محتشمي از طرف موسوي در آن عضو بودند. در آن زمان مخالفان اصلاحات تشكيل اين كميته را غيرقانوني دانستند ولي محتشمي كه خود در زمان نخست‌وزيري ميرحسين موسوي وزير كشور بود سابقه تشكيل چنين كميته‌اي را به دوران امام مرتبط دانست؛ هنگامي كه انتخابات مجلس سوم برگزار شد و نتايج آن از سوي وزارت كشور علي اكبر محتشمي پور اعلام شد، شوراي نگهبان نسبت به نتايج اعلام شده معترض بود و چنين بود كه اين شورا تصميم گرفته بود كه برخي از صندوق‌هاي راي را بازشماري كند. اعتراضي كه علي‌اكبر محتشمي پور وزير كشور وقت آن را چنين توصيف كرد: «در آن زمان با توجه به اينكه در تهران و بسياري از مراكز استان‌ها اكثريت كساني كه راي آوردند همسو با تفكر دولت ميرحسين موسوي بودند، ناظران شوراي نگهبان تلاش كردند تا در برخي از حوزه‌ها معادله را به‌هم زنند و بر اين اساس قصد داشتند تا برخي از صندوق‌ها را بگيرند و براساس ديدگاه خودشان شمارش كنند. ما معتقد بوديم كه شوراي نگهبان و ناظران آنها نمي‌توانند بدون حضور نمايندگان وزارت كشور و مجريان به بازشماري آرا بپردازند. در آن زمان بحث حضور نماينده كانديداها بر سر صندوق‌هاي راي در قانون ذكر نشده بود و بعدا اين قانون تصويب شد بنابراين ما خودمان را امانتدار راي مردم مي‌دانستيم و در آن زمان من به عنوان وزير كشور اعلام كردم كه براي تك‌تك آراي مردم احساس مسووليت مي‌كنم و اجازه نمي‌دهم كه يك راي هم بدون دليل و خلاف قانون باطل شود.» ظاهرا به دنبال اين ماجرا بود كه امام خميني‌(ره) كميته‌اي را تشكيل دادند كه محمدعلي انصاري به عنوان نماينده ايشان و دو نفر نماينده شوراي نگهبان و دو نفر از سوي وزارت كشور در آن حضور داشتند تا آرا بازشماري شود و اعتراضات مورد بررسي قرار گيرد. در عرصه انتخابات دهم البته دو كميته تشكيل شد؛ كميته‌اي كه از سوي شوراي نگهبان تحت عنوان هيات ويژه براي بازشماري آرا تشكيل شد، البته به نتيجه‌اي نرسيد. دومين كميته از سوي معترضان به انتخابات تشكيل شد كه پيگير امور بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير است. هرچند كه شايد مقايسه كميته‌هايي كه در زمان انتخابات مجلس سوم و رياست‌جمهوري دهم تشكيل شده است قابل قياس نباشد ولي در واقع در هر دو دوره اعتراضاتي به عملكرد شوراي نگهبان نسبت به روند نظارت بر انتخابات وجود داشته است.
جزئياتي از فعاليت كميته مشترك كروبي و موسوي
اما اعضاي كميته پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب ديدگان اخير، پس از تشكيل اولين جلسه اين كميته از روند فعاليت آن سخن گفتند. عليرضا بهشتي كه در اين جلسه به عنوان سخنگوي كميته انتخاب شد، اعلام كرد كه طي روزهاي آينده آدرس محل دفتر و شماره تلفن آن را اعلام خواهد كرد. گفتني است كه قبل از تشكيل اين كميته دفتر مهدي كروبي و موسوي شماره تلفن‌هايي را در همين راستا اعلام كرده بودند.
در همين راستا مرتضي الويري عضو اين كميته هنگامي كه از ضرورت تشكيل چنين كميته‌اي سخن گفته شد، چنين توضيح داد: «‌‌اين كميته ماهيتي حقوقي دارد از اين جهت كه تنها از منظر حقوقي به دنبال احقاق حقوق كساني است كه در جريانات اخير دستگير شده‌اند، چرا كه بسياري از خانواده‌هاي اين دستگير شدگان نسبت به قوانين حقوقي آشنايي ندارند و نمي‌توانند از خودشان دفاع كنند. هرچند كه بايد گفت برخي از اين دستگير‌شدگان هيچ‌گونه دخالتي در آشوب‌هاي اخير نداشتند، بلكه بسياري از اينها كساني بودند كه تنها در اعتراض به انتخابات به اقدامي مسالمت آميز روي آوردند و حتي آن‌طور كه ما شنيده‌ايم در ميان دستگيرشدگان كساني هستند كه جزو عابرين پياده بودند و حتي درباره انتخابات اظهار نظري نكرده‌اند.» وي هنگامي كه از ماهيت فعاليت اين كميته سخن مي‌گفت بر بعد انساني فعاليت آن اشاره كرد و گفت: «‌اين كميته تلاش مي‌كند تا دستگير‌شدگان حوادث اخير آزاد شده و به نزد خانواده‌هاي خود برگردند.» مرتضي الويري همچنين درباره نگراني‌هايي كه نسبت به ممانعت از افتتاح دفتر اين كميته مطرح مي‌شود، گفت: «‌اين يك دفتر حقوقي براي پيگيري قانون است و نيازي به مجوز ندارد.» الويري از ارتباط دو سويه اين كميته با احزاب براي پيگيري احقاق حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير خبر داد.
در همين راستا ابراهيم اميني ديگر عضو اين كميته معتقد است كه تشكيل اين كميته در تسريع روند پيگيري پرونده بازداشت‌شدگان اخير تاثير‌گذار است. وي همچنين گفت: «اين جريانات اخير اگر به درستي مديريت نشود افكار عمومي احساس مي‌كند كه كانديداهاي معترض نسبت به چنين حوادثي بي‌تفاوت هستند و بنابراين ما به دنبال اين هستيم تا از طريق قانوني پيگير مسائل اخير باشيم.» اميني درباره جزئيات فعاليت اين كميته چنين توضيح داد: «‌بنابر قانون خانواده بازداشت‌شدگان از حق انتخاب وكيل برخوردارند تا بتوانند از حقوق خود دفاع كنند كه در اين راستا اين كميته پيگير امور مربوط به اين جريان خواهد بود.» وي افزود: «مطابق قانون، شهروندان ايراني از اين حق برخوردارند كه در صورتي كه حقشان تضييع شد از طريق تجمعات آرام و مسالمت‌آميز اعتراض خود را به مسوولان اعلام كنند و بنابراين بايد افرادي كه آشوبگر بوده‌اند از معترضان به انتخابات تفكيك شوند.»
فعاليت ما سياسي نيست
پيرو تشكيل كميته‌اي مشترك ميان كروبي و موسوي براي پيگير امور بازداشت‌شدگان و آسيب ديدگان حوادث اخير برخي مدعي آن شدند كه تشكيل چنين كميته‌اي با انگيزه سياسي و براي اقناع افكار عمومي بوده است. اين موضوعي بود كه اعضاي اين كميته آن را تكذيب كرده و نوعي فضا سازي دانستند. الويري در برابر چنين واكنش‌هايي تصريح كرد: « ماهيت فعاليت اين كميته حقوقي و انساني است» و ابراهيم اميني ديگر عضو آن نيز يادآور شد: «‌براي تشكيل اين كميته هيچ انگيزه سياسي وجود نداشت بلكه تنها هدف ما اين است كه در چارچوب قانوني و حقوقي به دنبال احقاق حقوق كساني باشيم كه به اتهام اعتراض به روند برگزاري يك انتخابات بازداشت شده و يا اينكه مورد آسيب قرار گرفته‌اند و حتي به اعتقاد بنده مسوولان بايد از تشكيل اين كميته استقبال كنند.
بنابر ضرورت فعاليت مي‌كنيم
كميته چهارنفره‌اي كه براي پيگيري حقوق بازداشت‌شدگان و آسيب ديدگان اخير تشكيل شده است، همان طور كه از نامش پيداست تنها بنابر ضرورت زماني در اين برهه فعاليت مي‌كند ولي در هر برهه زماني و مطابق تشخيص، اين كميته مي‌تواند به فعاليت خود ادامه دهد. مرتضي الويري در اين باره چنين گفت: «‌‌اين كميته براي رسيدگي به موضوع بازداشت‌هاي اخير تشكيل شده است و ممكن است كه در شرايط جديد نياز به فعاليت آن نباشد و ما از طرف آقايان كروبي و موسوي ماموريت يافتيم تا پيگير امور مربوط به آسيب ديدگان حوادث اخير باشيم.»
نقل از: سحام نيوز

خبر- داریوش قنبری:بر سر موضع خود هستم

داریوش قنبری با اشاره به احتمال عدم شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت:بر سر موضع خود هستم .
به گزارش اعتماد ملی وی افزود:باتوجه به اینکه ابهامات اعضای فراکسیون خط امام(ره)، در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری، سلامت انتخابات و حوادث پس از آن همچنان باقی است و وزرای دولت پاسخگوی سوالات ما در مورد انتخابات نبوده‌اند، بعید است در جلسات رای اعتماد به دولت دهم شرکت کنیم.
سخنگوی فراکسیون اقلیت با اشاره به مطلب دیروز روزنامه کیهان که مدعی شده بود قنبری از مواضع افراطی خود در مورد عدم شرکت در جلسات رای اعتماد عقب‌نشینی کرده است، گفت: گویا قرار است کیهان برای فراکسیون خط امام تعیین تکلیف کند. به گزارش پارلمان نیوز، نماینده ایلام تاکید کرد: تا زمانی‌که ابهامات انتخابات برای فراکسیون خط امام رفع نشود و ما به این نتیجه نرسیم که دولت اصلا مجلس را قبول دارد و می‌خواهد با آن کار کند یا نه، بر سر موضع خود (عدم شرکت در جلسات رای اعتماد وزرا) باقی هستیم و این موضع معتبر است.
سخنگوی فراکسیون خط امام تصریح کرد: اعضای فراکسیون خط امام در مورد ابهامات انتخابات سوالاتی از وزرا مطرح کردند که آنها حاضر به پاسخگویی نشدند تا زمانی‌که وزرا اینگونه با مجلس برخورد می‌کنند چگونه باید مجددا به آنها رای اعتماد داد؟ وی همچنین در واکنش به مصاحبه هدایتخواه، نماینده بویر احمد و دنا مبنی بر اینکه حقوق نمایندگانی که دولت احمدی‌نژاد را مشروع نمی‌دانند حرام است، خاطر نشان کرد: حتما باید مثل وی وکیل‌الدوله باشیم تا حقوق‌مان حلال باشد.
ستار هدایت‌خواه یکشنبه پیش در واکنش به خبر احتمال عدم حضور نمایندگان اصلاح‌طلب در جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای احمدی‌نژاد اعلام کرد نمایندگانی که دولت را فاقد مشروعیت می‌دانند برای حضور در مجلس هشتم صلاحیت ندارند.
نقل از: سحام نيوز

خبر- کواکبیان تکذیب کرد

شنیده ها حاکیست ؛ بدنبال انتشار خبری در یک سایت نزدیک به دولت مبنی بر درخواست احمدی نژاد ار مصطفی کواکبیان نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس برای ارائه برنامه جهت حضور در کابینه ، کواکبیان به شدت این موضوع را تکذیب کرده است.
نقل از: سايت شفاف

خبر- حق با ننه جون مهدي بود!‌

«حق با ننه جون مهدي بود!‌» عنوان سرمقاله‌ روزنامه آفتاب يزد است كه در آن مي‌خوانيد؛ در چهار سال گذشته، بسياري از نگراني‌هاي اقتصادي به دغدغه مشترك جناح‌هاي گوناگون سياسي تبديل شد.
در واقع عملكرد دولت نهم، محور جديدي بود كه دسته‌بندي‌هاي جديدي را در ميان جناح‌هاي سياسي ايجاد كرد.
براساس مـحـور جــديـد، بـسـيـاري از اصـولـگـرايـان، اصلاح‌طلبان و كارشناسان مستقل در يك جبهه قرار گرفتند و به تدريج تعدادي از ياران اوليه احمدي‌نژاد نيز به اين جبهه پيوستند.
در نقطه مقابل، احمدي‌نژاد و حلقه مشاوران نزديك او قرار داشتند كه همه روزه، پاسخ‌هاي آماده خود را نثار منتقدان اقتصادي دولت مي‌كردند. ترجيع‌بند اين پاسخگويي نيز هتاكي و اتهام افكني عليه منتقـدان بـود كه چون دست‌هاي آنها از بيـت‌المال و رانت‌خواري قطع شده است، برنامه‌هاي اقتصادي دولت را زير سوال مي برند.
البته زمان زيادي لازم نبود تا مشخص شود حق با منتقدان دولت است. زيرا آحاد مردم، آثار تورم را به وضوح در زندگي خود ديدند و داغ گراني را چشيـدنـد تـا مشخـص شـود بـرخلاف تأكيد مسئولان دولتي، نتيجه بسياري از طرح‌هاي اقتصـادي دولـت نهم همان چيزي است كه نمايندگان مجلس و كارشناسان مستقل هشدار مي‌دادند.
اما در آن زمان هم، مسئولان دولتي ترجيح مي‌دادند به تكذيب گراني و تورم بپردازند در حالي كه به تعبير مهدي كروبي، ننه جون او هم كه در قيد حيات نبود وجود تورم بي‌سابقه در كشور را درك مي‌كرد.
آن روزها گذشت و بعضي از نمايندگان مجلس، در توجيهي كه بايد آن را عذر بدتر از گناه دانست اعلام كردند مي‌دانستيم اين طرح‌هاي دولت، تورم‌زا و گراني‌ساز است اما به آن راي‌ داديم تا به كارشكني عليه دولت، متهم نشويم. اكنون كه دولت و حاميان آن تلاش مي‌كنند اوضاع پس از انتخابات را كاملاً‌ عادي جلوه دهند يكي از مهمترين ابزارهاي آنها، تمركز بـر بعضـي طـرح‌هـاي بـزرگ اقتصادي است.
دولتي‌ها طرح‌هاي اقتصادي خود را نسخه شفابخش مي‌نامند، تعدادي از حاميان سياسي دولت كه لباس منتقد اقتصادي را بر تن دارند نيز بر حجم ابراز نگراني‌هاي خود افزوده‌اند تا احتمالاً‌ در روز مبادا از زير بار مسئوليت مشترك خود نسبت به رنج‌هاي اقتصادي مردم، شانه خـالـي كنند.
ديروز احمد توكلي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس به ارائه گزارشي از جلسات كـارشنـاسي مربوط به طرح تحول اقتصادي پرداخت. از نكات جالب توجه در گزارش توكلي آن بـود كـه همـه گـزارش‌هاي كارشناسي بر تورم‌زايي شديد طرح پيشنهادي دولت تأكيد دارد و تنها دولتي‌ها هستند كه ميزان تورم پيش بيني شده براي اين طرح (30 تا 60 درصد) را انكار مي‌نمايند.
به عبارت ديگر در صورت تن دادن انفعالي مجلس به پيشنهاد دولت- كه احتمال آن بسيار زياد است- مردم بايستي منتظر شاهد موج جديدي از تورم و گراني باشند بدون آنكه هيچ يك از قواي اصلي حكومتي، مسئوليت آن را بپذيرند.
البـته به نظر مي‌رسد كساني كه تورم درك شده توسط آحاد مردم را انكار مي‌كردند اكنون هم زير بار منطق مخالفان طرح تحول اقتصادي نخواهند رفت.
احتمالاً همزمان با طلب مغفرت مردم براي مرحومه ننه جون مهدي كه تورم را درك كرده بود، موج جديدي از اتهام افكني دولتي‌ها در برابر مخالفان اقتصادي به راه خواهد افتاد. ممكن است عده‌اي هم بگويند كه بايد به دولت جديد براي اجراي برنامه‌ها مهلت داد. اما آيا سكوت و تن دادن به طرح‌هاي دولتي كه رئيس آن بر تداوم برنامه‌هاي قبلي خود تأكيد دارد و بي توجهي بـه هـشـدار كساني كه حقانيت نگراني‌هاي اقتصادي آنها آشكار شده است، به مصلحت مي‌باشد؟
فراموش نكنيم كه احمدي‌نژاد بار ديگر بر روش خاص خود براي انتخاب مديران دولت دهم تأكيد كرده و را‌ي مورد ادعاي خود را را‌ي به عملكرد دولت نهم دانسته است. اين در حالي است كه نتيجه انتخاب اوليه او، بركناري 10 تن از كليدي‌ترين اعضاي كابينه و ابراز نارضايتي كنوني از عملكرد تعداد ديگري از ياران انتخابي است!
نتيجه آن انتخاب‌ها و روش‌ها نيز همان چيزي است كه حتي بسياري از حاميان احمدي‌نژاد را به اعتراض واداشته و هشدارهاي فعلي آنها را موجب گشته است.
همچنين اكنـون بسيـاري از مخـالفان انتخاباتي كروبي، موسوي و رضايي همان چيزهايي را مي‌گويند كه در دوره انتخابات توسط منتقدان دولت گفته مي‌شد و بعضي از مردم براي يادآوري حقانيت آن، ذكر خيري از مرحومه ننه جون مهدي مي‌كردند. پس بهتر است مهر پاياني بر اتحاد و ائتلافي زده شود كه مقصود آن، حفظ وحدت انتخاباتي يك جناح حتي به قيمت سكوت در برابر به خطر افتادن منافع يك كشور و ملت بود.
نقل از: سايت شفاف

خبر- 1200 چهره ممنوع التصویر در سیما؟

روزنامه اعتماد خبر داد؛ لیست ممنوع المصاحبه‌ها و ممنوع التصویرهای صدا و سیما افزایش چشمگیری یافته است.
اعتماد در شماره روز سه شنبه خود افزوده است:‌ «این لیست از 100 نفر به 1200 نفر افزایش یافته است. ظاهراً این مساله پس از مناقشات انتخاباتی رخ داده است».
نقل از: سايت عصر ايران

خبر- تشکیل جبهه سیاسی توسط موسوی

مشاور نخست وزير دوران امام(ره) از تشكيل جبهه سياسي توسط مير حسين موسوي در آينده‌اي نزديك خبر داد.
پيش از اين حسين مرعشي و عزت الله سحابي در گفت‌وگوهاي جداگانه، به موسوي پيشنهاد تشكيل چنين جبهه‌اي را داده بودند.
در همين ارتباط سيد عليرضا حسيني بهشتي با اشاره به طرح مباحثي مبني بر تشكيل جبهه سياسي توسط مير حسين موسوي گفت: تشكيل چنين جبهه‌اي در دستور كار مير حسين موسوي قرار دارد و به زودي خبر تشكيل آن را اعلام خواهيم كرد.
وي كه همچنين به عنوان سخنگوي كميته مشترك موسوي و كروبي براي پيگيري وضعيت بازداشت‌شدگان اخير انتخاب شد در خصوص آخرين فعاليت‌هاي اين كميته گفت:جلسه اين كميته در روز گذشته برگزار شد و آقاي الويري مسئول رايزني با مقامات مسئول در خصوص بازداشتي‌هاي اخير شد.
فرزند آيت الله بهشتي همچنين تاكيد كرد:پيش از تشكيل اين كميته هم به صورت انفرادي پيگير وضعيت كساني كه بازداشت شده‌اند بوديم ولي در نظر داريم فعاليت‌هايمان رادر قالب اين كميته پيگيري كنيم.
بهشتي همچنين در واكنش به اين سوال كه بنا به اظهار نظر آيت الله موسوي اردبيلي قرار بود اكثر بازداشت شدگان اين هفته آزاد شوند، آيا چنين امري اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار بي‌اطلاعي كرد.
نقل از: ايلنا

خبر- نصیرپور: مجلس محل فتوا دادن نیست

عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس اظهار نظر درباره حرام یا حلال بودن حقوق نمایندگان مجلس را در صلاحیت ستار هدایت خواه همکار اصولگرای خود ندانست و به وی توصیه کرد برای فتوا دادن در این باره به محلی غیر از مجلس برود.
مجید نصیر پور در گفتگو با «فردا» در واکنش به اظهارات ستارهدایت خواه گفت:«مجلس محل دفاع از حقوق وآرمانهای مردم است و نمایندگان که فتوا صادر می‌کنند، باید بدانند فتوای شرعی بودن حقوق همکارانشان درصلاحیت آنها نیست.»
وی افزود:«هدایت‌خواه بهتر است از جای دیگر فتوا صار کند چون مجلس بر اساس آنچه در قانون اساسی مشخص شده است وظایف دیگری دارد.»
نصیر پور اظهارنظر سخنگوی فراکسیون خط امام در مورد مشروع ندانستن دولت دهم وعدم شرکت نمایندگان اقلیت در مراسم تنفیذ را در حد یک پیشنهاد دانست وگفت:«فراکسیون اقلیت مجلس با پایان یافتن تعطیلات مجلس پیشنهادات مختلف در خصوص چگونگی مواجه با دولت احمدی‌نژاد را در جلسه‌ای برسی خواهد کرد.»
گفتنی است ستارهدایت خواه نماینده حامی دولت در مجلس گفته بود:« نمایندگانی که دولت را فاقد مشروعیت می‌دانند برای حضور در مجلس هشتم صلاحیت ندارند. ان گروه از نمایندگان زمانی که به مجلس راه یافتند سوگند یاد کردند که پاسدار قانون اساسی باشند و زمانی که این گونه درمقابل ولایت فقیه وقانون اساسی می‌ایستند مشروعیت خودشان را برای حضور در مجلس ازدست داده‌اند وبه لحاظ شرعی هرگونه حقوق و مزایایی که از مجلس می‌گیرند حرام است.»
نقل از: پارلمان نيوز