۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

خبر- پيشنهاد مرعشي به موسوي

در حالي كه زمزمه تشكيل حزب سياسي توسط نخست وزير دوران امام(ره) فضاي سياسي كشور را تحت الشعاع قرار داده است، سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي به ميرحسين موسوي پيشنهاد داد به جاي حزب سياسي به فكر تشكيل جبهه سياسي باشد.
حسين مرعشي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به احتمال تشكيل حزب سياسي توسط موسوي گفت: موسوي بهتر است هم به لحاظ فني و هم به لحاظ سياسي يك جبهه سياسي تشكيل دهد. وي در خصوص ويژگي‌هاي جبهه سياسي گفت: جبهه سياسي نياز به مصوبه جديد ندارد و احزاب،شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي و مردم علاقه‌مند مي‌توانند در اين جبهه عضو شوند.
عضو شوراي مركزي حزب كارگزان سازندگي، فراگيري جبهه را بيشتر از حزب دانست و گفت: جبهه سياسي از آن جا كه فراگيرتر از حزب سياسي است و احزاب،مردم و شخصيت‌هاي فكري مستقل را پوشش مي‌دهد با واقعيات موجود هماهنگ‌تر است. وي با اشاره به همراهي افرادي كه با موسوي هستند، گفت: جمعي كه پشت سر موسوي هستند عملا قدرت تشكيل يك جبهه سياسي را دارند تا يك حزب سياسي.
مرعشي همچنين احتمال احياي حزب جمهوري اسلامي توسط مير حسين موسوي را دور از ذهن دانست و گفت: احياي حزب جمهوري اسلامي توسط مير حسين موسوي با واقعيات موجود هماهنگ نيست، و بخش مهمي از نيروهاي سياسي همراه موسوي از جمله افراد حزبي و جمعيت‌هايي هستند كه از قبل با او بودند و اكنون هم فعال هستند. وي تاكيد كرد: موسوي عملا رهبري يك جبهه سياسي متشكل از افراد عادي علاقه مند به كشور و حفظ دستاوردهاي نظام از جمله آزادي را برعهده دارد و به نظر من همين واقعيات را بايد رسميت داد.
مرعشي همچنين با انتقاد از برخوردهايي كه با فعالان سياسي بعد از تحولات انتخابات صورت پذيرفت،خاطر نشان كرد: برخي در تلاش هستند كه در كشور تك صدايي را حاكم كنند و به هيچ عنوان حركت‌هاي اعتراضي مردم را بر نمي‌تابند.
نقل از: سايت عصر ايران

هیچ نظری موجود نیست: