۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

تحليل- سرمقاله اعتماد ملي: آزموده را نيازماييد

خداوند بزرگ را سپاس مي‌گذاريم كه دشمنان ما... را از كم‌عقلان و بي‌خردان قرار داده است چراكه خودشان هم درك نمي‌كنند كه حركت كورشان سبب قوت... و مظلوميت ملت گرديده است. (امام خميني شهريور 66)
حماسه پرشور دهها هزار نفر از هموطنان عزيز در نمازجمعه هفته قبل از شرايط برگزاري آن بي‌شباهت به نماز جمعه‌هاي مسجدالاقصي در بيت‌المقدس نبود با دخالت و حمله لباس شخصي‌‌هاي كه هيچ مرجع قانوني حاضر به پذيرش رفتارهاي خشونت‌آميز آنان نيست به مردم نمازگزار و آقاي كروبي نمايي ديگر از جريان حاكم به نمايش گذاشت در اين ميان تهاجم، ضرب‌وشتم و فحاشي تعدادي اندك از لباس شخصي‌هاي تحت‌الحمايه در سر در ورودي دانشگاه تهران به آقاي كروبي، يادآور حمله عده‌اي از اراذل و اوباش به مرحوم مدرس در مجلس بود. نقل است بعد از آنكه سردار سپه به مرحوم مدرس پيام داد كه سيد پا روي دم من نگذار و مرحوم مدرس در صحن علني مجلس به زيبايي پاسخ داد كه سردار سپه محدوده دم همايوني را معين كند زيرا هرجا كه پا مي‌گذاريم حيطه دم سردار است، عده‌اي از اراذل تهران با اخذ وجوهي از مستبد آن زمان رضاخان به مجلس رفته و عليه آيت‌الله مدرس شعار دادند. ايشان بلافاصله از مجلس بيرون آمده و خطاب به اوباش گفتند زنده‌باد خودم و زنده‌باد مردم ايران، زيرا اگر من و اين مردم نبوديم كدام احمقي به شما پول مي‌داد تا به اينجا بيايد و شعار مرگ عليه من سر دهيد.
كساني كه ديروز شاهد تهاجم كودكانه اين افراد بودند گواهي دادند كه آنان با به‌كارگيري الفاظي سخيف و فحاشي‌هاي بي‌مرز، روي اسلاف خويش را سفيد كردند. اگر اسلاف آنان در گذشته به شعار مرگ عليه آزادانديشان بسنده مي‌كردند، اما برخي لباس شخصي‌هاي امروز با حمل سلاح گرم در مكان نمازجمعه علاوه بر خشونت فيزيكي عليه مردم و رجال اصلاح‌طلب به‌طور عام و كروبي به‌طور خاص، متوسل به سخيف‌ترين الفاظ كه برحسب قانون مجازات اسلامي مستوجب كيفر است، شدند. ما كه اميدواريم اينان و آمرانشان مصداق آيه شريفه‌ «والله لايهدي القوم الظالمين» نباشند بنابراين به اين افراد كه در مقابل ملت قرار گرفته‌اند برادرانه توصيه مي‌كنم به كلام مولا علي(ع) كه مي‌فرمايند و «حاسبوا قبل ان تحاسبو و تنحسوا قبل الخناق» (به محاسبه خويش همت گماريد پيش از آنكه حساب پس دهيد و فرصت را غنيمت شماريد قبل از آنكه به مرگ گرفتار شويد) توجه كنند. به هر تقدير اين نوع رفتار كم سابقه از سوي برخي سايت‌ها و رسانه‌هاي وابسته و حامي دولت كه از قبل پيش‌بيني شده بود، نشانگر نگرش جديد رهبران آنان در قبال قدماي انقلاب است كه در زمان مناسب نيازمند تجزيه و تحليل است.
با اين وجود به نظر مي‌رسد مرعوب كردن نامزدهاي معترض و ساير شخصيت‌هاي سياسي از مهمترين اهداف گردانندگان پشت پرده اين لمپن‌هاست. از اين رو نگارنده مطالعه مجدد سير زندگي و مبارزات سياسي آقاي كروبي و پدر بزرگوارشان مرحوم آيت‌الله شيخ احمد كروبي را به آنان كه بحمدالله به همه اسناد ساواك دسترسي دارند، توصيه مي‌كند. مردم ما به خوبي مي‌دانند كروبي قريب 50 سال پيش زندگي پرتلاطم سياسي خود را آغاز كرده و در خلال سال‌هاي 1341 تا 1357، 9 بار دستگير، زندان و تبعيد شده است. او در اين راه از معدود ثابت قدمان انقلاب بوده است. شايد همين امر سبب شد كه مرحوم امام به دنبال حادثه حج خونين 1366 كه ايشان مورد ضرب و شتم ماموران آل سعود قرار گرفت، در پيام تاريخي خود مورخ 18 شهريور 66 بعد از تشكر از مقاومت وصف‌ناپذير كروبي در حادثه مكه، از او به عنوان كسي كه «مجاهد صف اول اسلام بوده و هست» ياد كرد. امام در تعبير حكيمانه ديگر خود فرمودند «كروبي كسي است كه هم از ساواك كتك خورده و هم از خودي‌ها.» امروز مشخص شد مصداق خودي‌هاي مورد اشاره امام نه تنها هتاك‌هاي مسجد اعظم قم در سال 1343 بودند، بلكه لباس‌شخصي‌هاي تحت‌الحمايه امروز و چه بسا فردا را نيز در بر مي‌گيرد.
كروبي مردي براي همه عصرها
آزموده را آزمودن خطاست، او اين روزها در آستانه 72 سالگي به جاي عافيت‌طلبي با اعتقاد بر گفتمان تاريخي علويان كه همان عدالت‌محوري و مبارزه با بي‌عدالتي است در كنار ملت و براي احيا و اعاده حقوق اساسي آنان قرار گرفته است. او در آخرين پيام خود با صراحت بر اين نكته تاكيد كرده است كه «اگر كروبي را هم به ديار باقي بفرستيد ملت زنده است و حق خود را خواهد گرفت.» بنابراين اين نوع رفتارهاي مذبوحانه نه تنها ترديدي در او و نزديكانش ايجاد نخواهد كرد بلكه او و يارانش را در مسيري كه همان اهداف انقلاب 57 امام و مردم است مصمم‌تر خواهد ساخت. اين مطلب را با دعاي امام خميني در ذيحجه 1407 كه ناظر بر شرايط فعلي ماست به ياد قربانيان بيگناه حوادث اخير به پايان مي‌برم.
«ان‌شاءالله خداوند شهداي بزرگ ما را با شهداي صدر اسلام محشور و به بازماندگان آنان صبر و اجر و به مصدومان و مجروحان شفا عنايت فرمايد و شر متجاوزان را به خودشان بازگرداند و آنان را به عقوبت خود كيفر دهد.»
محمد تقي كروبي
نقل از: سحام نيوز

هیچ نظری موجود نیست: