۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

خبر- چند خبر در ارتباط با بازداشت شدگان و جانباختگان تظاهرات اخير

نامه شماری از سينماگران ايران به مجلس شورای اسلامی
ما نگرانيم! اين شروع نامه ی است که شماری از سينماگران ايران به عنوان «تصويرگران آمال مردم ايران» و «چشم و گوش ملت،» در مورد رويدادهای اخير به مجلس شورای اسلامی نوشته اند و از نمايندگان خواسته اند در برابر سوگندشان پاسخ گو باشند. اين ١٢ فيلم ساز در نامه ی سرگشاده خود ١٢ اصل قانون اساسی جمهورياسلامی ايران را برشمرده اند و درباره اجرای آن اصول، خواستار اعلام موضع نمايندگان مجلس کشور شدند.
بهزاد مهاجر نام يکی ديگر از کشته شدگان خشونت های اخير
سايت های خبری می گويند بهزاد مهاجر نام يکی ديگر از کشته شدگان خشونت های حکومتی روز های پس از انتخابات، عليه مردم معترض است. بر اساس گزارش ها، مهوش مهاجر، خواهر بهزاد مهاجر به شبکه های خبری گفته است که برادرش بيست و پنجم خردادماه ناپديد شده بود ومقامات جسد او را پس از اينکه روز شنبه از شهرستان به پزشک قانونی کهريزک در تهران مراجعه کرد به او تحويل دادند. به گفته مهوش مهاجر، پزشکی قانونی به او اطلاع داده است که جسد برادرش، روز ٣١ خردادماه تحويل داده شده است.
زهرا نوذری مادر يکی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات بازداشت شد
زهرا نوذری، مادر پويا مقصود بيگی، يکی از کشته شدگان حوادث روزهای پس از انتخابات در ايران، بازداشت شد. به گزارش منابع خبری در ايران، پويا مقصود بيگی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تاريخ سی خرداد ماه، يک روز پس از اعلام مخالفت آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی با ادامه راه پيمايی های مسالمت آميز مردمِ معترض به نتيجه انتخابات کشته شد. منابع خبری می گويند خانم نوذری، برای اعتراض و دادخواهی به کشته شدن فرزندش، که در مقابل اداره وزارت اطلاعات کرمانشاه تحصن کرده بود، دستگير شد و از سرنوشت وی خبری در دست نيست.
شکايت تعدادی از نمايندگان اصول گرای مجلس از ميرحسين موسوی
شماری از نمايندگان اصول گرای مجلس مجلس شورای اسلامی، از ميرحسين موسوی، نخست وزير دوران جنگ ايران و عراق، به رئيس قوه قضائيه شکايت کردند. به گزارش خبرگزاری های ايران، محمدتقی رهبر، عضو کميسيون قضائی مجلس شورای اسلامی می گويد متهمان اصلی وقايع اخير ميرحسين موسوی و محمد خاتمی، رييس جمهوری پيشين ايران هستند. اين نماينده حامی محمود احمدی نژاد گفته است که نمايندگان مجلس اين شکايت را چند هفته پيش به قوه قضائيه ارائه دادند.
بيانيه خانواده شماری از زندانيان سياسی در ايران
خانواده شماری از زندانيان سياسی در ايران، با انتشار بيانيه ای اعلام کردند که در دادگاه روز شنبه اصلاح طلبان، اين جمهوری اسلامی بود که محاکمه شد. به گزارش سايت نوروز در اين بيانيه دادگاه روز شنبه اصلاح طلبان نمايشی خوانده شده و آمده است در اين دادگاه، شاهد كيفرخواست مضحكی بوديم كه از ابتدايی ترين مواد قانونی تهی بود. به گفته خانواده های زندانيان اخير ايران، عدم ملاقات وکلا با موكلين از آغاز دستگيری تا روز دادگاه، عدم تفهيم اتهام، بازجويی های طولانی مدت و نگهداری متهمان در سلول انفرادی که از مصاديق بارز شكنجه است، همه نشان دهنده غيرقانونی بودن اين دادگاه بود.
حزب مشارکت ايران اسلامی: کيفرخواست دادگاه مرغ پخته را به خنده می اندازد
پيش از اين، حزب مشارکت ايران اسلامی، از بزرگترين تشکل های قانونی منتقد دولت محمود احمدی نژاد، در واکنش به برگزاری دادگاه اصلاح طلبان در ايران، با صدور بيانيه ای اعلام کرده بود که کيفرخواست اين دادگاه، به گفته اين حزب مرغ پخته را به خنده می اندازد .دادگاه برخی از دولتمردان پيشين جمهوری اسلامی و منتقد دولت محمود احمدی نژاد، روز شنبه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری تهران، موسوم به مجتمع امام خمينی، برگزار شد.
تجمع به پانصد نفر از اعضای خانواده های بازداشت شدگان در مقابل دفتر آيت الله شاهرودی
منابع خبری در ايران می گويند نزديک به پانصد نفر از اعضای خانواده های بازداشت شدگان اخير در ايران، صبح روز يکشنبه، در مقابل دفتر آيت الله شاهرودی، رييس قوه قضاييه جمهوری اسلامی در خيابان وليعصر تجمع کردند. به گزارش سايت خبری تابناک، اين تجمع نهايتا با صحبت های مقام های قضايی بصورت مسالمت آميز، تمام شد. سايت تابناک می نويسد، در اين تجمع، قرار شد سه تن به نمايندگی ازبقيهمعترضان برای مذاکره با مقامات قضايی انتخاب شوند.از انجام مذاکرات احتمالی اين نمايندگان با آيت الله شاهرودی خبری در دست نيست.
نقل از: VOA News

هیچ نظری موجود نیست: