۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

خبر- ادعاي مضحك روزنامه حامي دولت: حجاریان پیشنهاد آزادی را نپذیرفت

روزنامه وطن امروز تیتر اول امروز خود را به گزارشی درباره سعید حجاریان عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که در بازداشت به سر می برد پرداخته و به نقل از یک مقام قضایی مدعی شده که حجاریان خود حاضر نیست زندان اوین را ترک کند.
به گزارش«فردا» این روزنامه حامی دولت که به مدیر مسئولی مهرداد بذرپاش منتشر می شود، نوشته است: یک مقام قضایی به خبرنگار «وطن‌امروز» گفت: به‌رغم شرایط خوب جسمی و روحی حجاریان در زندان و رفتار مناسب با وی و تدارک هرگونه امکانات پزشکی و رفاهی برای وی، به حجاریان پیشنهاد شد که از زندان مرخص شده و به منزل برود و در صورت لزوم، پاره‌ای از بازجویی‌ها در منزل وی انجام شود اما در کمال تعجب حجاریان این پیشنهاد را نپذیرفت و دلایل بسیار جالبی برای عدم پذیرش این پیشنهاد بیان کرد.
به گفته این مقام قضایی، حجاریان در توضیح دلایل عدم پذیرش این پیشنهاد گفته است، اگر به خانه بروم خانواده‌ام باید همه امور خود را تعطیل کنند و به من برسند اما اینجا چند نفر مراقب من هستند و به کارهایم می‌رسند.
گزارش وطن امروز می افزاید: اما دلیل دوم حجاریان برای مسؤولان پرونده، بسیار جالب، مهم و حائز اهمیت‌تر است. حجاریان در توضیح دلیل دوم خود گفته است که «اگر به خانه بروم، تامین جانی ندارم اما اینجا خیالم راحت است».
گزارش نویس روزنامه حامی دولت در تحلیل این استدلال حجاران نوشته است: این اظهار نظر حجاریان ناگفته‌های مهم بسیاری را در خود مستتر دارد. حجاریان که خود دارای سابقه طولانی امنیتی است، به خوبی می‌داند که در شرایط فعلی که سرویس‌های غربی مترصد ایجاد ناآرامی در ایران هستند و فضای آرام فعلی آنها را مترصد ایجاد شوک روانی و شعله‌ور ساختن مجدد آشوب‌ها کرده است، ممکن است از او به عنوان یک سوژه مناسب برای «ترور» و انتساب آن به نظام و فراهم ساختن بستر ناآرامی استفاده کنند.
با این شرایط، تلاش BBC فارسی و VOA برای آزادی حجاریان و در کنار آن تمایل حجاریان برای باقی ماندن در زندان، دریافت‌های عمیقی را درباره توطئه‌های پیچیده بیگانگان برای هدف قرار دادن نظم، آرامش و امنیت عمومی به دست می‌دهد.
نقل از: سايت شفاف

هیچ نظری موجود نیست: